کشاورزی گلستان برنامه الگوی کشت ندارد

زرین نامه: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان نداشتن برنامه الگوی کشت را از محدودیتهای بخش کشاورزی در استان برشمرد.

به گزارش زرین نامه، سید نصیر سید محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از دیگر محدودیت این بخش می توان به هزینه های بالای مبارزه با آفات و بیماری ها و علف های هرز دانست.

وی بیان کرد: هزینه های بالای مبارزه با آفات، بیماریها و علف های هرز، ناکارآمدی سموم که هزینه های بالایی را بر کشاورزان تحمیل می کند از دیگر محمدودیتهاست.

وی با اشاره به دیگر محدودیت های این بخش ادامه داد: محدودیت های دیگر بخش کشاورزی استان، کارآمد نبودن حمایتها از کشاورزان در زمینه تامین به موقع نهاده ها و منابع اعتباری است که سبب نارضایتی و گلایمندی زراعین در این بخش شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان بیان داشت: پایین بودن میزان سرمایه گذاری در بخش تحقیقات کاربردی، ناوگان فرسوده ماشین آلات، کمبود ظرفیت های صنایع تبدیلی، نوسانات شدید بازار و برنامه ای نبودن ساست های تنظیم بازار محصولات کشاورزی در جهت حفظ حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان از دیگر مشکلات است.

سید محمدی افزود: همچنین عدم پوشش مناسب بیمه، پایین بودن سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از دیگر محدودیتهاست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: اراضی زراعی کمتر از یک هکتار در استان را 72/16 درصد، اراضی یک تا پنج هکتار را 25/55 درصد، اراضی پنج تا 20هکتار4/23 درصد و اراضی بالاتر از 20 هکتار را 63/4 درصد تشکیل می دهند.

گلستان 650 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه