پشتیبانی از رهبری که منادی وحدت است ، بر همگان ضروری و واجب است

زرین نامه: مدیر حوزه علمیه اهل سنت بندر ترکمن گفت: امام حسین(ع) نمونه کامل یک انسان آزاده و مومن بود که درس آزادگی به همه بشریت داد .

به گزارش زرین نامه به نقل از مهر ، آخوند قربان ایشی ظهر جمعه در جمع اهل سنت ترکمن افزود : امام حسین (ع) و یاران وفادارش برای دفاع از دین جد بزرگوارش پیامبراکرم (ص) وارد میدان نبرد شدند و تا آخرین نفس برای دفاع از دین اسلام مبارزه کردند.

وی ادامه داد: براساس روایات و احادیث اهل سنت اگر مومنی برای نزدیک شدن به سیره و روش پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) تلاش کند، به مانند کسی است که همواره درحال عبادت است.

آخوند ایشی، اتحاد بین مسلمین را امری ضروری و حیاتی برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری همواره بر وحدت بین مسلمین تاکید دارند و پشتیبانی از چنین رهبری که منادی وحدت است بر همگان ضروری و واجب می باشد.

در این مراسم امام جمعه اهل سنت سیمین شهر نیز طی سخنانی گفت: در واقعه کربلا علی رقم اینکه دشمنان اسلام و پیامبر(ص) بزرگترین جنایت بشری را در تاریخ رقم زدند؟ ، اما به هدف خود دست نیافتند.

آخوند رجب محمدحنفی افزود: در عصر کنونی نیز دشمنان اسلام ساکت ننشسته اند و با توهین به مقدس ترین و پاک ترین انسان یعنی رسول مکرم (ص) قصد دارند که چهره اسلام را به گونه ای دیگر نشان دهند.

وی گفت: با هوشیاری و اتحاد مسلمانان نه تنها دشمن به هدف خود دست نیافته است ، بلکه هر روز بر پیروان دین اسلام و پیامبر اعظم (ص) افزوده می شود .

امام جمعه سیمین شهر افزود: پیامبر اکرم (ص) آخرین فرستاده الهی است که تمامی موجودات و فرشتگان از وصف ایشان عاجزند .

وی گفت: توهین به چنین شخصیت بزرگواری که فقط به فکر رستگاری و تعالی امت خویش است، یک جنایت بزرگ محسوب می شود و سکوت در مقابل آن جایز نیست.

در ادامه این مراسم، امام جمعه شهرستان بندرترکمن نیز با بیان اینکه استان گلستان نمونه بارز وحدت بین شیعه و سنی در سراسر کشور و منطقه محسوب می شود، گفت: همه مذاهب اسلامی باید به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند.

حجت الاسلام منصوری افزود: برگزاری اینگونه مراسمات مشترک بین شیعه و سنی به مثابه سنگری است که از دین در مقابل دشمنان محتفظت می کند .

وی افزود: در جامعه اسلامی ، شیعه سنی معنا و مفهومی ندارد و همه مسلمان هستند .

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه