ویرانگری به نام اعتیاد، محصول سبک زندگی غربی است

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: گرایش بانوان به مصرف موادی که طی تجویز پزشک نیست برای دریافت زیبایی های بیش از حد دلیل اصلی اعتیاد آنان است.

به گزارش زرین نامه ؛ حسن احمدی تصریح کرد: اینترنت و شبکه های اجتماعی که محصول سبک زندگی غربی هستند تاثیر زیادی در تغییر خلق و خوی بانوان داشته و سهم عظیمی در گرایش جوانان به مواد مخدری مانند سیگارو قرص های زیبایی دارند که استفاده از این مواد در نهایت به اعتیاد شخص منجر شده و وی به مصرف موادی بسیار خطرناک تر روی می آورد.

وی ابراز داشت: گرایش زنان به زیبایی های بیش از حد دلیل دیگری بر اغفال آنان و در نتیجه اعتیاد آنان است این درحالی است که بانوان با مصرف موادی که اشخاص سودجو در قالب محصولات زیبایی برای رفع چین و چروک صورت و یا لاغری به آنها عرضه می کنند زمینه اعتیاد خودرا فراهم می کنند.

احمدی با بیان اینکه آرایشگاه ها و باشگاه ها مراکز اصلی توزیع اینگونه مواد هستند بیان داشت: باوجود نظارت های شدیدی که بر آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی صورت می گیرداما نیاز است بانوان بادرایت و دقت نظر با امتناع از وسوسه های افراد سود جو به دام آنان دچار نشوند.

وی گفت:آثار استفاده از مواد زیبایی که معمولا به مواد مخدری به نام شیشه آغشته است بعداز حدود شش ماه بروز پیدا کرده و فرد با مراجعه به پزشک و یا مراکز درمانی متوجه اعتیاد خود می شود.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: اینگونه بانوان به دلایلی چون حفظ شان و آبرو حاضر به علنی کردن اعتیاد خود نیستند، بنابراین اقدام به درمان نکرده و این موضوع مدت اعتیاد آنان را طولانی تر کرده به ضرر خود فرد و خانواده اش تمام می شود.

وی خاطر نشان کرد: در نظر داریم یک مرکز تخصصی مشاوره و درمان اعتیاد در استان قم راه اندازی کنیم و در این راه نیاز به کمک وحمایت ارگان های درگیر با این موضوع احساس می شود به طوریکه ارگان هایی مانند بهزیستی، شهرداری و آموزش و پرورش می توانند کمک فراوانی به حل معضلات ناشی از اعتیاد بانوان کنند./  زنان قم

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه