یک‌سوم دانش‌آموزان کشور در فضاهای غیر ایمن تحصیل می‌کنند

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز 2.5 میلیون دانش‌آموز کشور در مدارسی تحصیل می‌کنند که خیرین آن را ساخته‌اند، گفت:‌ یک سوم دانش‌آموزان کشور در فضاهای غیر ایمن تحصیل می‌کنند.

به گزارش زرین نامه ؛ مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش امروز در همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز که در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: امسال برای اولین بار توفیق دیدار مستقیم مسئولان مدرسه‌ساز و جامعه خیرین با مقام معظم رهبری حاصل شد.

وی افزود: یکی از سیاست‌های محوری در دوره جدید و وزیر آموزش و پرورش، موضوع مشارکت‌های مردمی است که حضور خیرین مردمی در مدرسه‌سازی جایگاه ویژه‌ای در آن دارد.

*97 هزار کلاس درس پس از پیروزی انقلاب با مشارکت مردم ساخته شده است

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه افزایش تعداد پروژه‌های مشارکتی و خیرین و واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به خیرین در راستای افزایش مشارکت مردم است، گفت:‌ امروز 2.5 میلیون دانش‌آموزش کشور در مدارسی مشغول تحصیل هستند که توسط خیرین ساخته شده است و 97 هزار کلاس درس کشور پس از پیروزی انقلاب به صورت مردمی یا مشارکتی ساخته شده است.

وی ادامه داد: از حدود 5 هزار و 400 پروژه نیمه‌تمام امروز در کشور، 22درصد آن از منابع غیر دولتی در دست اجراست که سهم خیرین از این مقدار بسیار بالاست.

رئیسی یادآور شد: با همه کمک‌هایی که خیرین تا کنون داشته‌اند، آموزش و پرورش نیازمند آنهاست و باید از شیوه‌های نوتری استفاده کنیم و تعداد نهادهای خیرین نیز در کشور افزایش یافته است و افزایش خیرین مدرسه‌ساز تبلیغ کار خیر توسط خیرین است.

*بیش از 10 درصد دانش‌آموزان در مدارس دو نوبته تحصیل می‌کنند

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: حضور شبکه عظیم خیرین در کشور که در استان‌ها و تا 300 شهرستان کشور گسترش پیدا کرده است قابل توجه بوده و در اقوام و خانواده‌ها نیز نفوذ پیدا کرده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: نهاد جامعه خیرین مدرسه‌ساز و مجامع استانی و شهرستانی بدون اینکه بار مالی بر دولت داشته باشند این جریان مردمی را هدایت می‌کنند و سؤال اینجاست که اگر دولت می‌خواست آن را ایجاد کند، آیا امکان‌پذیر بود؟

وی یادآور شد: شما بدانید آموزش و پرورش کشور نیازمند حضور شماست و یک سوم دانش‌آموزان کشور در فضاهایی غیرایمن تحصیل می‌کنند و بیش از 10 درصد دانش‌آموزان نیز در مدارس دو نوبته تحصیل می‌کنند و در مسکن مهر نیز مشکل فضای آموزشی داریم./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه