3.5 درصد تولیدات کشاورزی کشور از گلستان تامین می‎شود/ 750 واحد فعال صنعتی داریم

زرین نامه: استاندار گلستان گفت: گلستان دارای 70 نوع محصول است که 3.5 درصد تولیدات کشاورزی کشور را تامین می‎کند.

به گزارش زرین نامه به نقل از فارس، جواد قناعت بعد از ظهر امروز در حاشیه دیدار با سفیر چین در ایران و هیئت همراه در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: گلستان به خاطر موقعیت جغرافیایی و همجواری با کشورهای آسیای میانه، برخورداری از مرزهای خشکی و داشتن زبان و فرهنگ مشترک با کشورهای CIS حائز اهمیت برای روابط تجاری و اقتصادی است.

وی تنوع قومیتی در گلستان را از دیگر مزایای استان برشمرد و تصریح کرد: بیش از 15 قوم در گلستان در کنار هم در فضای مسالمت‎آمیزی دوستانه و برادرانه با یکدیگر زندگی می‎کنند و به همین دلیل از گلستان به عنوان ایرانی کوچک یاد می‎شود.

گلستان دارای دو گمرک و پایانه صادراتی است/ گندم گلستان رتبه اول را در مرغوبیت دارد

استاندار گلستان بیان داشت: این منطقه از لحاظ ژئوپولوتیک مهم بوده و دسترسی به بازارهای منطقه که چیزی حدود 250 میلیون نفر را شامل می‎شود دارای اهمیت است.

قناعت برخورداری گلستان از داشتن دو گمرک و پایانه صادراتی را از دیگر مزیت‎های استان برشمرد و گفت: وجود فرودگاه بین‎المللی، جاده ترانزیتی، برخورداری از بندر خصوصی خواجه‎نفس، راه‎آهن گرگان – اینچه‎برون مزیت‎هایی است که می‎تواند در ایجاد روابط، مهم تلقی شود.

وی در خصوص قابلیت‎های کشاورزی گلستان ابراز داشت: 660 هزار هکتار اراضی زراعی در گلستان وجود دارد و در خصوص کشت گندم به لحاظ شاخص تولید، رتبه چهارم کشور و از لحاظ مرغوبیت این محصول، رتبه اول را در کشور داریم.

تولید 60 درصد دانه‎های روغنی کشور در گلستان/ فعالیت بیش از 5 میلیون واحد دامی در گلستان

استاندار گلستان با بیان اینکه 60 درصد دانه‎های روغنی کشور در گلستان تولید می‎شود عنوان کرد: گلستان در زمینه تولید دانه‎های روغنی مقام اول را در کشور داراست و در بخش پرورش دام و طیور بیش از پنج میلیون واحد دامی در گلستان مشغول فعالیت هستند.

قناعت با بیان اینکه گلستان از 750 واحد فعال صنعتی برخوردار است افزود: 13 شهرک صنعتی و 9 ناحیه صنعتی در استان داریم همچنین وجود مواد اولیه کافی برای صنایع تبدیلی، وجود معادن فعال ذغال سنگ، ید و کربنات کلسیم باعث ایجاد واحدهای فعال معدنی در استان گلستان شده است.

وی اظهار داشت: شهرک یک‎هزار هکتاری اترک، منطقه ویژه اقتصادی، پتروشیمی گلستان، سایت پرورش میگو از واحدهای بزرگی هستند که با راه‎اندازی آنها زمینه خوبی برای ایجاد واحدهای صنعتی در استان فراهم می‎شود.

استاندار گلستان در پایان عنوان کرد: مصوبه‎ای از هیئت دولت داریم که پروژه‎های گردشگری و شیلاتی با رعایت الزامات زیست محیطی در جزیره آشوراده در دستور کار استان قرار بگیرد که یکی از سرمایه‎گذاران داخلی استان برنده مناقصه شد و با چند سرمایه‎گذار چینی مذاکره داشتند و بازدیدی نیز از این جزیره صورت گرفت که امیدواریم فتح بابی برای پیشرفت و توسعه باشد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه