افزایش 5 برابری یارانه ها بخش تولید را با مشکل مواجه می کند

زرین نامه: نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس گفت: افزایش پنج برابری یارانه ها، بخش های دیگر از جمله تولید را با مشکل مواجه می کند.

رحمت الله نوروزی افزود: هدفمند کردن یارانه ها از جمله طرح های خوبی بود که یکی از اهداف آن خروج از اتکا به اقتصاد نفتی است و تا کنون مردم نیز همراهی خوبی از این قانون داشته اند.
وی اظهار داشت: بر اساس این قانون، بخشی از سود حامل های انرژی باید در بخش تولید و اشتغال پایدار هزینه شود ولی برنامه ریزی اساسی در این بخش صورت نگرفته است.

 گلستان رتبه 28 صنعتی در کشور را دارد

نوروزی مطرح کرد: به عنوان نمونه صنعت در گلستان نوپاست و رتبه 28 کشور را داریم و باید منابع یارانه ها در بخش تولید هزینه شود تا تولیدکنندگان مورد حمایت برای رقابت قرار گیرند.

نوروزی با اشاره به احتمال افزایش مبلغ یارانه ها بیان داشت: نباید شرایطی ایجاد شود که مردم تنها با درآمدهای یارانه ای زندگی کنند بلکه باید بالندگی و اقتصاد پویا را تقویت کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یادآور شد: باید در اجرای فازهای بعدی هدفمندی یارانه ها، آسیب های گذشته را از هدفمندی یارانه ها بگیریم.
وی تصریح کرد: این طرح دارای مزیت هایی بوده و به عنوان نمونه مصرف بنزین و سوخت کاهش داشته اما باید آسیب ها دیده شود و نظر کارشناسی روی آن صورت گیرد.

نوروزی گفت: الان گرانی، تورم، فشارهای اقتصادی و ... صنعت و کشاورزی را دچار آسیب کرده است.

وی یادآور شد: اینکه مبلغ یارانه ها را پنج برابر افزایش دهیم، کفایت نمی کند و بخش های دیگر دچار آسیب می شود.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه