نگرانی پدر یک دانش‌آموز نسبت به خطر آتش‌سوزی در مدرسه‌‌ فرزندش

پدر یک دانش‌آموز دبستانی دولتی در تهران از وضعیت ایمنی مدرسه فرزندش گلایه‌مند است و نسبت به احتمال آتش‌سوزی در این مدرسه هشدار می‌دهد.

به گزارش زرین نامه ؛ یک ماه از آغاز سال تحصیلی می‌گذرد و شور کسب علم در مدارس موج می‌زند اما در این میان فضای غیر ایمن برخی مدارس موجب نگرانی خانواده‌ها شده است.

مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش هم چند روز پیش در همایش تکریم از خیرین مدرسه‌ساز گفت: «یک سوم دانش‌آموزان کشور در فضاهای غیر ایمن تحصیل می‌کنند».

پدر یک دانش‌آموز دبستان دولتی در منطقه یک تهران نسبت به وضعیت ایمنی مدرسه فرزندش گلایه‌مند است.

وی به خبرنگار فارس گفت: حدود 600 دانش‌آموز در این مدرسه درس می‌خوانند و حدود 7 سال است که سازمان توسعه و تجهیز مدارس این مدرسه را ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده است.

وی ادامه داد: در اردیبهشت سال جاری وضعیت مدرسه را بررسی کردیم و مشاهده کردیم سقف‌های کاذبی زیر 4 طبقه این مدرسه زده‌اند؛ از زیر این سقف‌ها لوله‌های نیوپایپ آب گذشته بود و نم داده بود و از سویی اتصالات برق از کنار همین لوله‌ها عبور کرده و به دلیل هوشمند سازی مدرسه، اتصالات الکترونیکی دیگر نیز از کنار این لوله‌های آب عبور می‌کرد.

این پدر دانش‌آموز یادآور شد : چندین بار سیم‌کشی‌های برق در داخل حیاط مدرسه آتش گرفته است و در سال گذشته نیز 2 بار و یکبار چند هفته پیش این حادثه صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص آتش‌سوزی سیم‌ها و احتمال خطر پیگیری‌هایی انجام دادیم اما نتیجه‌بخش نبود تا اینکه در همان روز که مختصر آتش‌سوزی اتفاق افتاد، دو نفر از کارشناسان فنی و عمرانی فرمانداری مأمور بررسی مدرسه شدند.

وی گفت: این کارشناسان صحت این موضوع را تأیید کردند و احتمال آتش‌سوزی را به خاطر رد شدن اتصالات آب و برق و عدم صحیح سیم‌کشی تأیید کردند و در طبقه دوم نیز آزمایشگاه است که مواد مشتعل وجود دارد و احتمال آتش سوزی را بالا می‌برد.

تصویر زیر نیز یکی از این دیوارهای مدرسه است.

وی افزود: هنوز کاری نشده است و اگر یک آتش‌سوزی داخل ساختمان صورت گیرد و به سقف‌های اشتعال‌زا تسری‌ یابد، در عرض دو دقیقه آتش‌سوزی زیادی ایجاد می‌شود.

داریوش ورناصری، مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران در خصوص این مدرسه اظهار داشت: کارشناسان خود را برای بررسی این موضوع و تهیه گزارش به این مدرسه اعزام می‌کنیم./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه