اجرای 100 پروژه برای حفاظت از آب رودخانه‎های گلستان

زرین نامه: معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت آب منطقه‎ای گلستان گفت: 100 پروژه با اعتبار 5 میلیارد و 940 میلیون تومان به منظور حفاظت و بهره‎برداری بیشتر از آب رودخانه‎های گلستان انجام می‎شود.

به گزارش زرین نامه به نقل از فارس، سیدمحسن حسینی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان گلستان دارای 2 هزار و 700 کیلومتر رودخانه است که 300 کیلومتر آن در مناطق مسکونی شهری و روستایی استان قرار دارد.

وی افزود: بسیاری از این رودخانه‌ها جوان محسوب می‎شوند و در اثر باران‎های سیل‎آسا نقاط بالادست خود را خراب و گل و لای را به نقاط پایین‎دست و مناطق مسکونی انتقال می‎دهند.

معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت آب منطقه‎ای گلستان خاطرنشان کرد: اولویت اصلی اجرای پروژه‎های شرکت آب منطقه‎ای هم در همین رودخانه‎ها است و با پیش‎بینی‎های صورت گرفته 430 کیلومتر دیوارسازی با هزینه 2 میلیارد و 700 میلیون تومانی را در 66 پروژه خواهیم داشت و 4 هزار و 200 متر لایروبی را نیز در 34 پروژه انجام خواهیم داد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هفت پروژه را در مناطقی از استان از جمله گز شرقی، وطنا و سرمحله انجام داده و 17 پروژه هم در حال اجرا است.

حسینی ادامه داد: عملیات اجرایی 76 پروژه دیگر هم به محض انتخاب پیمانکاران واجد شرایط آغاز خواهد شد و تمام سعی ما بر این است که تا اسفند امسال، 40 پروژه به بهره‎برداری برسد و 30 پروژه هم در اردیبهشت سال 1391 به پایان برسد.

وی تاکید کرد: شش پروژه آخر که طرح‎های بزرگتری محسوب می‎شوند و نیاز به زمان بیشتری دارند تا خردادماه سال آینده به بهره‎برداری می‌رسند.

معاون حفاظت و بهره‎برداری شرکت آب منطقه‎ای گلستان تاکید کرد: در انتخاب پیمانکاران بعد از تایید افراد از سوی مراجع ذیصلاح، کمیته فنی سوابق آنها را بررسی کرده و با در نظر گرفتن توان فنی و مالی آنها پروژه‎ها را واگذار می‎کند تا در مدت زمان تعیین شده به پایان برسند و نتایج مطلوبی که انتظار است به دست بیاید.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه