آمار دقیقی از آرامستان‌های غیرمحصور کشور نداریم

مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: آمار ثبت وفات در آرامستان‌های غیرمحصور حداقل 15 و حداکثر 150 واقعه در روز است که با استقرار ثابت مامور ثبت احوال روزانه و به صورت آنلاین موارد فوت ثبت می شود ولی آمار دقیقی از آرامستانهای غیر محصور در کشور قابل ارائه نیست.

به گزارش زرین نامه ؛ محسن اسماعیلی افزود: بر اساس تبصره ماده 26 قانون ثبت احوال متصدیان گورستان یا دفن، مکلف به اعلام واقعه فوت به ثبت احوال هستند و در اجرای تبصره 1و 2 ماده 5 این قانون، تمام سازمان‌های ذیربط در اجرای وظایف قانونی و ذاتی خود موظف به همکاری با سازمان ثبت احوال هستد و در این جهت مامور ثبت احوال با اعزام مأموران ثبت احوال به بیمارستان‌ها و یا آرامستان‌ها نسبت به جمع آوری مدارک جهت ثبت فوت اقدام می‌کند.

وی افزود: براساس ماده 25 قانون ثبت احوال، فوت در مهلت قانونی یعنی 10 روز پس از تاریخ وقوع یا وقوف بر فوت باید ثبت شود و در حال حاضر سالانه بیش از 96 درصد از فوت‌ها در مهلت قانونی ثبت می‌شود.

اسماعیلی در پایان با اشاره به آمار آرامستان‌های غیرمحصور گفت: در حال حاضر تعدادی از آرامستان‌ها محصور هستند که معمولاً در کلان شهرهای بزرگ و مراکز استانها واقع شده‌اند و نمایندگان ثبت احوال در این آرامستانها به صورت آنلاین ثبت واقعه وفات را انجام می‌دهند./ایسنا

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه