واگذاری مدارس دولتی به بخش غیردولتی شبهه‌انگیز است

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: ما نمی‌دانیم واگذاری مدارس دولتی به بخش غیردولتی منطبق با کدام قانون است و این محل شبهه است.

به گزارش زرین نامه ؛ عبدالوحید فیاضی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص «طرح واگذاری مدارس دولتی به مؤسسان غیر دولتی» اظهار داشت:‌ ما نمی‌دانیم این طرح منطبق با کدام قانون است و این محل شبهه است.

وی ادامه داد: ‌البته وزیر آموزش و پرورش به ما توضیح داد اما توضیح قانع‌کننده نبود و قرار است نتیجه تکمیلی را به کمیسیون آموزش ارائه کند.

فیاضی افزود: آموزش و پرورش مدرسه دولتی را به طور کامل به یک نفر سپرده است و همه اختیارات و امکانات را دادند و در خصوص نیروی انسانی گفتند هر کسی را می‌خواهید بیاورید و بعضی از نقاط خانواده‌ها نمی‌دانند این مدرسه تغییر کرده است یا خیر.

عضو کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد:‌ مدرسه‌ای که دولت آن را اداره می‌کرد به یکباره رویکرد اجرایی آن خصوصی می‌شود و این محل تأمل و درنگ است.

وی اضافه کرد:‌ ممکن است به طور آنی نفع آموزش و پرورش این است که مشکل کمبود نیروی انسانی خود را حل کند اما این صد درصد یک راهکار موقتی است و تأثیری بر سیاست‌گذاری منابع انسانی و صرفه‌جویی در منابع و امکانات آموزش و پرورش در آینده نخواهد داشت فیاضی تصریح کرد: در کمیسیون آموزش مجلس در حال تکمیل کردن اطلاعات خود در این خصوص هستیم.

وی در خصوص موضوع استخدام مربیان پیش‌دبستانی گفت:‌ این جزو برنامه‌هایی است که متأسفانه در دولت مسدود مانده است و پاسخ قانع‌کننده‌ای نمی‌دهند و ما پیگیر هستیم اما هنوز نتیجه‌ای نداشته است./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه