پشت پرده حذف واژه کتول اهداف شوم سیاسیست/ سرسخت مخالفم/قطعا پیگیری می کنم

نماینده مردم شهرستان علی آبادکتول با اعلام مخالفت جدی با حذف پسوند "کتول" از نام این شهرستان گفت: پشت پرده حذف واژه کتول از نام شهرستان علی آباد، اهداف شوم سیاسی خوابیده است و من قطعاً از طریق دولت و وزارت کشور این قضیه را پیگیری می کنم.

رحمت اله نوروزی در گفتگو با خبرنگار زرین نامه با اعتراض به حذف واژه اصیل "کتول" از نام شهرستان علی آبادکتول گفت: با آقای استاندار و مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری گلستان صحبت و در این زمینه اعلام موضع جدی کرده ام.

وی اظهار کرد: با توجه به علاقه مندی مردم منطقه به تاریخ گذشتگان، ریشه دار بودن منطقه و پیوند های تاریخی و فرهنگی مردم این دیار با عنوان "کتول"، حذف این واژه اصلاً کار بجا و شایسته ای نیست.

نوروزی تصریح کرد: انتظار داریم مسئولین به دنبال این کارهای حاشیه ای نباشند چرا که دغدغه اصلی امروز مردم اشتغال، گرانی و ازدواج جوانان است.
وی واژه "کتول" را نامی زیبا و با مسمی، اصیل دانست که اولین بار در کتاب روضه الصفا آمده و در ادامه افزود: کتول از دو واژه اوستایی تشکیل شده‌ است. کته به معنای جا و مکان و اول به معنای شیب، دره و گودال می‌باشد و کتول به مجموعه آبادی ها گفته می‌شود که در درون دره و کوه قرار دارند.

نماینده مردم علی آبادکتول با تاکید بر اینکه حذف کتول اصلا به صلاح نیست، اذعان داشت: من حتماً مراتب اعتراض را از طریق وزارت کشور و دولت پیگیری خواهم کرد.

نوروزی یادآور شد: شهرستان علی آبادکتول در جنوب شرقی استرآباد قرار دارد که در کتاب های تاریخی نیز نوشته شده است.

وی افزود: این شهرستان 453 شهید تقدیم انقلاب کرده و امروز شایسته و زیبنده مسئولین نیست که بخواهند با برداشتن واژه "کتول" به این مسائل دامن بزنند.

نوروزی با بیان اینکه اهداف شوم سیاسی پشت این قضیه خوابیده است، اذعان داشت: حتماً با این اقدام به عنوان خادم ملت برخورد و در مجلس پیگیری خواهم کرد که مسئولین ملی نیز باید در این زمینه پاسخگو باشند.

نماینده شهرستان علی آبادکتول در ادامه با بیان اینکه حتما بنده و برخورد خواهم کرد، گفت: در شرایطی که مقام معظم رهبری این ناخدای کشتی انقلاب بر پرهیز مسئولین از ایجاد تنش تاکید دارند، چرا باید در سطح استان بهره برداری های سیاسی که نتیجه ای جز ایجاد التهاب در اجتماع و راه اندازی دعواهای قومی ندارد، اتفاق بیافتد؟ 

وی افزود: تغییر نام یا حذف واژه کتول چه دردی از مردم دوا می کند؟! که به این ها قضایا دامن می زنند؟ مسئولین بجای این مسائل حاشیه ای بیاییند و برررسی کنند که مشکلات مربوط به عقب ماندگی استان در حوزه های صنعت،کشاورزی و گردشگری چیست.

نوروزی با بیان اینکه چرا دنبال حذف عناوین، عنوان ها و القاب هستید، تصریح کرد: مسئولینی که بیکار نشسته اید جای پرداختن به این مسائل و ایجاد التهاب در اجتماع فکر کنید، اندیشه کنید، اتاق فکر تشکیل دهید و از مرزهای آشوراده، مرز شیرین آباد و شاهرود و مرزهای مراوه تپه که دارد به سمت خراسان شمالی کشیده می شود، دفاع کنید.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس در پایان گفت: من قطعا این مساله را در هفته آینده به طور جدی از طریق مجلس و وزارت کشور پیگیری و نتایج را به مردم شهیدپرور و ولایت مدار این شهرستان اعلام خواهم کرد.

مطالب مرتبط:

حذف پسوند کتول در تقسیمات کشوری گلستان!+عکس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه