کاهش سوانح جاده‎ای هدف اجرای برنامه‎های دهه ایمنی راه‎ها

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: هدف اصلی از نامگذاری و اجرای برنامه‎های متعدد در دهه ایمنی راه‎ها، کمک به ارتقای سطح فرهنگ و تغییر رفتار رانندگان برای کاهش سوانح جاده‎ای است.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، علی‌ بخش رستمی در جلسه هماهنگی اجرای برنامه‎های دهه ایمنی راه‎ها در این اداره کل اظهار کرد: با توجه به نامگذاری این دهه، تمام تلاش و همت کارشناسان و مسئولان مرتبط بر این است که سالانه از میزان تصادفات و مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‎ای کاهش یابد.

به گفته وی، در هفته ایمنی راه‎ها بیش از همه تلاش است که راکبان موتورسوار که عمده آنان جوانان هستند نسبت به خطرات تصادفات رانندگی آگاه شوند.

رستمی ادامه داد: از مهمترین اقدامات در این زمینه نیز، اهمیت به آموزش همگانی و حساس کردن کاربران جاده‎ها نسبت به موضوع ترافیک و سوانح و حوادث است و پس از آن نیز، تعامل و جلب مشارکت همه نهادها به ایمنی وسایل نقلیه و راه‎ها می‌باشد.

وی اظهار کرد: کارگروه امور اجتماعی، آموزش و فرهنگ و کمیسیون ایمنی راه‎ها با هدف توجه افکار عمومی به موضوع ایمنی و تقویت همکاری مردم و دولت در موضوع ایمنی راه‎های مواصلاتی، 14 تا 25 آبان را به عنوان «دهه ایمنی راه‎ها و مسئولیت‎های ما» نامگذاری کرد.

به گفته وی، این کارگروه 14 آبان را به عنوان روز فرهنگ عمومی و ایمنی، 15 آبان را روز امداد و نجات، 16 آبان را به عنوان روز آموزه‎های دینی و ایمنی و 17 آبان ماه سال جاری را روز سفر سالم با وسایل حمل و نقل عمومی اعلام کرد.

رستمی ادامه داد: این کارگروه همچنین 18 آبان را به عنوان راه و خودرو ایمن، 19 آبان را روز دانش‌آموزان و ایمنی، 20 آبان را روز مشارکت مدنی و ایمنی و 21 آبان ماه را به عنوان روز عابران پیاده و ایمنی نامگذاری کرد.

وی گفت: 22 آبان ماه نیز در تقویم کارگروه امور اجتماعی، آموزش و فرهنگ ایمنی به عنوان روز موتورسیکلت‌سواری ایمن، 23 آبان ماه را به عنوان روز خانواده و ایمنی، 24 آبان را روز بهداشت جسم و روان و ایمنی و 25 آبان ماه سال جاری به عنوان یادمان قربانیان سوانح رانندگی تعیین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: همکاری در اجرای برنامه‎های پیش‌بینی شده در استان، چاپ و نصب بنر حاوی شعارهای ایمنی، شرکت در مانور امداد و نجات، برگزاری مانور ماشین‎آلات راهداری و درج و پخش پیام‌های ترافیکی از تابلوهای VMS از برنامه‎های این اداره کل در این دهه است./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه