دستگیری 16  شکارچی غیرمجاز و کشف 8 قبضه اسلحه در بندرترکمن+عکس

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ترکمن با اشاره به آغاز فصل مهاجرت پرندگان به زیستگاه های آبی، از دستگیری 16 شکارچی غیرمجاز در قالب 8 گروه و کشف 8 اسلحه در این شهرستان خبر داد.

علی بیانی درگفتگو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: با تلاش و کوشش مجددانه مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ترکمن در هفته جاری 8 گروه از شکارچیان غیر مجاز در زیستگاه های این شهرستان دستگیر شدند.

شکار 11 قطعه پرنده توسط شکارچیان غیرمجاز

وی اظهار کرد: از این گروه ها،5 قبضه سلاح شکاری تک لول و 3 قبضه سلاح شکاری دولول کشف شد که از این تعداد 2 قبضه سلاح شکاری قاچاق و بدون مجوز است.

shekar 1.JPG - 103.13 کیلو بایت

بیانی افزود: در بازرسی از شکارچیان دستگیر شده تعداد 11 قطعه پرنده و 38 قطعه فشنگ ساچمه زنی نیز کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ترکمن تصریح کرد: پرونده های حقوقی افراد دستگیر شده در راستای سیر مراحل قضایی تکمیل و به مراجع قضایی و محاکم شهرستان ترکمن معرفی شده اند.

جریمه نقدی و حبس برای شکارچیان متخلف

وی با بیان اینکه از شکارچیان دستگیر شده مبلغ 6 میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست اخذ شد، یادآور شد: به استناد قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات مصوب سال 1392، دارندگان سلاح شکاری علاوه بر حبس، به جزای نقدی تا سقف 20 میلیون ریال نیز محکوم می شوند.

بیانی با هشدار به شکارچیان غیر مجاز و متخلفان حوزه شکار و صید خاطر نشان کرد: این اداره هیچگونه اغماض و گذشتی در خصوص ارتکاب جرایم شکار و صید اعمال نیم کند و متخلفان به حداکثر مجازات مربوطه محکوم می شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ترکمن همچنین در پایان گفت: اداره محیط زیست شهرستان ترکمن با مجهز به 2 دستگاه هاور کرافت آبی – خاکی و سایر تجهیزات خودرویی است که آمادگی کاملی برای برخورد با متخلفان احتمالی شکار و صید را دارا می باشد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه