به دنبال حذف واژه کتول نیستیم / به مردم علی‌آباد ارادت خاصی دارم

مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان گفت: به دنبال حذف واژه کتول نیستیم. به مردم علی‌آباد ارادت خاصی دارم.

به گزارش زرین نامه؛ سید علی میرباقری در مراسم تودیع و معارفه بخشدار بخش مرکزی شهرستان گالیکش حضور یافته بود در حال میل کردن میوه موز در پاسخ به این سؤال که دلیل حذف واژه کتول درحالی‌که می‌دانستید مردم این منطقه به آن تعصب‌دارند چه بود؟ گفت: مدتی قبل بخشنامه‌ای مطرح کردیم و اسامی شهرستان‌ها و بخش‌ها و شهرهای استان را به‌درستی در نامه‌ای به فرمانداران که نوعاً مصوبات دولت بود ابلاغ کردم.

وی با اشاره به این مطلب که ما واژه کتول را از مقابل علی‌آباد حذف نکردیم گفت: مثلاً می‌گفتند شهرستان بندر ترکمن این موضوع غلط بود و درست آن شهرستان ترکمن به مرکزیت شهر بندر ترکمن است.

وی خاطرنشان ساخت: این موضوع در خصوص علی‌آباد کتول نیز صدق می‌کند این شهرستان به نام علی‌آباد و به مرکزیت شهر علی‌آباد کتول است.

وی با اشاره به این مطلب که این موضوع به 29 شهرستان، بخش و شهر استان که با این مشکل روبرو بوده‌اند ابلاغ شده است گفت: برخی از این شهرها بخش شده و مرکز بخش نیز هستند و کل آن بخش به نام آن شهر گفته می‌شود.

وی تصریح کرد: به خاطر تصحیح اشتباه محاوره‌ای که مدیران نمی‌دانستند اسم درست چیست این موضوع را از ما درخواست می‌کردند و اسامی درست و ثبت کشوری شده شهرستان‌ها، بخش‌ها و شهرهای استان را به آنها ابلاغ کردیم.

وی ادامه داد: در این مورد نگاهمان بحث حذف واژه کتول نبوده و به دوستان گفتیم که کمک خواهیم کرد تا این پسوند را نیز شما بگویند ولی ظاهراً خود دوستان می‌خواهند کمی جریان سازی کنند.

وی تأکید کرد: این نام‌گذاری دست من نیست و ثبت‌شده در وزارت کشور است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا این بحث را باگذشت بیش از 30 سال مطرح می‌کنید؟ گفت: اگر گروهی تاکنون اشتباه می کرده اند ما نیز باید آن اشتباه را تکرار کنیم./نیلکوه

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه