در بزرگداشت عملیات کربلای 5 در گرگان غفلت شد

زرین نامه: نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: در بزرگداشت عملیات غرورآفرین کربلای پنج در گرگان غفلت شده است.

به گزارش زرین نامه، حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری شامگاه جمعه در حاشیه بزرگداشت نخستین سالگرد دکتر عباس مهری در آستانه امامزاده عبدالله گرگان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: یکی از ارزشمندترین کارهایی که قطعاً در انتقال پیام برای آیندگان موثر است نکوداشت شخصیت‎هایی مانند عباس مهری است که توانسته‎اند در خلق و آفرینش ارزش‎ها موثر و مفید باشند و قطعاً این نظام و انقلاب مدیون رشادت‎ها و حماسه‎های این عزیزان است.

وی تصریح کرد: به نظرم راهکارهای زیادی برای انتقال این پیام‎ها وجود دارد، اما زبان هنری و جذاب می‎تواند رویکرد نوینی باشد برای شناساندن این ارزش‎ها به نسل‎های آتی، چراکه معتقد هستیم ارزش‎هایی که در دوران دفاع مقدس و انقلاب بروز کردند و افرادی که در این راه قدم برداشتند، باعث شدند این نظام تثبیت شود.

کربلای 5 شور و نشاط را به جبهه‎ها بازگرداند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اگر شرایط آن دوران جنگ را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که دشمن بعد از عملیات کربلای چهار به این نتیجه رسیده بود که توان نظامی ایران و روحیه ایرانیان تنزل پیدا کرده است.

طاهری گفت: اما چند روز بعد از عملیات کربلای چهار امام عاشقان با پیامی دل‎انگیز شور و نشاط را به جبهه‎ها بازگرداند و رزمندگان دلاور ما توانستند در یک عملیات پیچیده و پرخطر دشمن بعثی را شکست دهند که این عملیات در نوع خود بی‎نظیر بود.

وی ادامه داد: با برتری ایران در کربلای پنج شور و نشاط به جبهه‎ها برگشت و کفه برتری ایران سنگین‎تر شد و دشمنان غربی هم که حامی صدام بودند فهمیدند که ایران با توانمندی بالایی از نیرو و هوش و ذکاوت جنگی در این نبرد شکست نخواهد خورد لذا مقدمات قطعنامه 598 را فراهم آوردند تا از شکست خفت‌بار بگریزند.

در سال آینده برنامه‎های منسجمی در بزرگداشت کربلای 5 در گرگان برگزار شود

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص گرامیداشت این عملیات در گرگان گفت: قطعاً بخش‎های مختلفی باید در بزرگداشت این عملیات بزرگ همکاری می‎کردند مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران از باب شهادت و سازمان‎های نظامی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس که وظیفه احیای ارزش‎های دوران جنگ را به عهده دارند، اما احتمالاً به خاطر گرفتاری‎ها و مشغله‎های کاری گویی در این کار غفلتی صورت گرفته و انشاالله بنا داریم در سال آینده برنامه‎های منسجمی در مورد این عملیات غرورآفرین برگزار کنیم.

طاهری در پایان اذعان داشت: این عملیات از این لحاظ برای ما مهم و حائز اهمیت است که رزمندگان گلستانی در قالب لشکر 25 کربلا در این عملیات نقش بارزی داشتند و حماسه‎های فراوانی آفریدند.

انتهای پیام/

منبع : فارس