رشد 31 درصدی صادرات گلستان در سال جاری

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از رشد 31 درصدی صادرات استان طی هفت ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد وگفت: در این مدت 565هزار و 100تن کالا از این منطقه صادر شده است.‌

‌به گزارش زرین نامه؛ حسینقلی قوانلو‌ افزود: ارزش کالاهای صادر شده افزون بر 212هزار دلار بوده که از نظر ارزش 31 درصد و از نظر وزن 27 درصد نسبت به 7 ماه نخست سال قبل رشد دارد.

وی ادامه داد: با توجه به هدف گذاری 350 میلیون دلاری برای صادرات استان در سال 1393 در مدت گذشته از امسال بیشتر ازبرنامه اقدام شده و امیدواریم با ادامه این روند به میزان صادراتی بیشتر از هدف پیش بینی شده دست یابیم.

قوانلو هم چنین با اشاره به رشد صادرات محصولات تولیدی استان تصریح کرد: امسال صادرات محصولات تولیدی استان به میزان 132 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که این عدد 101.5 میلیون دلار بوده رشدی 31 درصدی داشته و نشاندهنده تلاش مضاعف واحدهای تولیدی استان گلستان است.

وی در خصوص رتبه صادرات محصولات تولیدی استان در کشور گفت: در هفت ماه نخست سال گذشته رتبه استان در این بخش 22 بود که در سال جاری به 17 رسیده است.

قوانلو افزود: فرآورده‌های لبنی، سازه‌های فلزی، لوله پلی اتیلن، میلگرد، گوشت مرغ، رب، خوراک دام، درختچه‌های زینتی، اشیای بتونی و سیمان اقلام عمده صادراتی استان بودند که سیمان، خوراک دام و گوشت مرغ بیشترین رشد صادراتی را داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به صادرات این کالاها به 17 کشور گفت: بیشترین میزان صادرات استان در این مدت به کشور ترکمنستان به میزان حدود 99 میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد رشد داشته است.

به گفته وی، پس از این ترکمنستان، بیشترین میزان صادرات استان به کشورهای عراق با 47.6میلیون دلار و 43 درصد رشد، افغانستان با حدود 15 میلیون دلار و 43 درصد رشد و قزاقستان با حدود 5 میلیون دلار و 74 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است./ایسنا

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه