تکفیری ها بهترین یاور غربی ها در سرکوب مسلمانان

کمیسیون پیامدهای سیاسی کنگره جریان های تکفیری از دیدگاه اسلام با حضور اندیشمندان علمای اسلام برگزار شد.

به گزارش زرین نامه؛ همزمان با برگزاری کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام در قم، کمیسیون های مختلف از جمله پیامدهای سیاسی در حال شکل گیری است که محمد خلیل از علما و اندیشمندان تونسی در این مراسم گفت: گروه های تکفیری که اخیرا کار خود را شروع کرده اند و حتی در برخی کشورهای اروپایی نیز فعالیت دارند، چهره ای مخدوش از اسلام ارائه می دهند و به همین دلیل موجب خدشه دار شدن تاریخ اسلام می شوند.

وی افزود: خشونت و تجاوزی که گروه های تکفیری از خود نشان می دهند موجب تنفر بسیاری از افراد از دین اسلام می شود و علاوه بر این تولید فیلم ها و تصاویر موهن را هم در پی دارد.

این استاد تونسی با بیان اینکه تکفیری ها بهترین یار و یاور غربی ها در سرکوب مسلمانان هستند گفت: به همین دلیل مستکبران غربی با هدف تضعیف کشورهای اسلامی، از گروه های تکفیری و تروریسیتی حمایت می کنند.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت اینکه تکفیری ها هیچ کاری به یهودیان ندارند و دلیل این امر هم روشن است زیرا صهیونیست ها آنها را به وجود آورده اند تا مسلمانان را به جان یکدیگر بیندازند.

خلیل با اشاره به توهین گروه های تکفیری به اساس و بنیان اسلام خاطرنشان کرد: فعالیت های داعش و دیگر تکفیری ها سبب شده است نوک پیکان اعتراضات مسلمانان از رژیم صهیونیستی به دیگر مسائل منحرف شود.

این عالم دینی عنوان کرد: تکفیری ها دارای تفکر یهودیت هستند و هر کس را که مخالف عقیده آنها باشد کافر می دانند و به قتل می رسانند چنانکه اینگونه اندیشه ها را در میان یهودیان هم شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه راه اندازی تکفیری ها، مخدوش نشان دادن چهره اسلام است گفت: همه مسلمانان باید برای مقابله صحیح با تکفیری ها با یکدیگر متحد شده و بر روی اشتراکات تاکید کنند.

*جمهوری اسلامی همواره منادی وحدت میان مسلمانان بوده است

شیخ خلیل افرا امام جمعه کنگان نیز در این کمیسیون ها ضمن تشکر از آیات مکارم شیرازی و سبحانی به دلیل برگزاری کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام اظهار کرد: زمانی که پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه هجرت کردند، میان مهاجرین و انصار برادری ایجاد فرمودند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از زمان تاسیس تا امروز، دائما تلاش کرده تا وحدت کلمه در میان مسلمانان گسترش یابد؛ در حال حاضر امت اسلامی به اقدامی خطرناک یعنی جریان های تکفیری دچار شده و لازم است همه مسلمانان واقعی، بر اساس اشتراکات به وحدت دست یابند.

امام جمعه کنگان با بیان اینکه هر کس لا اله الا الله بگوید مسلمان است و کسی حق ندارد او را تکفیر کند و کافر بداند خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند تلاش می کنم تا شعار لا اله الا الله را منتشر کنم و نماز و زکات را حاکم کنم.

وی ادامه داد: تفتیش عقاید در اسلام صحیح نیست و نمی توان کسی را به واسطه اعتقادی مخالف، کافر دانست و به قتل رساند.

افرا با تاکید بر اینکه تکفیر امری حرام است گفت: این امر جزو برنامه ریزی های غربی ها و دشمنان اسلام به ویژه رژیم صهیونیستی است زیرا آنها همواره تلاش می کنند دشمنی و اختلاف را در میان اهل اسلام ترویج کنند.

امام جمعه کنگان تصریح کرد: آنچه در اسلام به آن حکم شده، مسلمان دانستن کسانی است که به ظاهر دین خدا را پذیرفته اند ولی تکفیری ها امروز هر که را با آنها نباشد کافر می دانند و می کشند.

وی با بیان اینکه مسلمانان در پیشگاه الهی برابرند و تنها بر اساس تقوا مورد ارزیابی قرار می گیرند گفت: هر کس دیگران را کافر بداند خودش کافر است.

*نیازمند ایجاد مکاتب وحدت بخش در میان مسلمانان بر اساس اشتراکات هستیم

شیخ علامه بلال سعید شعبان رئیس حرکت التوحید لبنان نیز گفت: به فرموده قرآن، خداوند اگر می خواست همه را در یک امت قرار می داد ولی اراده الهی این بود که مردم از نژادها و گروه های مختلف باشند.

وی افزود: عدم فهم صحیح دین یکی از عوامل ایجادکننده جریان تکفیری است و البته دلایل سیاسی هم دخیل هستند ولی در مجموع، تندروی ها سبب جنایات گسترده می شود.

رئیس حرکت التوحید لبنان با بیان اینکه تکفیری ها مسلمان نبوده بلکه گروه های جنایت کار در خدمت استکبار جهانی هستند گفت: اسلام دینی است که سرعت زیادی در گسترش خود داشته و دشمنان هم به منظور جلوگیری از این امر، گروه های تکفیری را پرورش داده و در حقیقت از دین، برای سرکوب دین بهره برده اند.

وی ادامه داد: حل مشکل تندروی و غلو در دنیای اسلام، بستگی به انواع آن دارد؛ برخی تندروی ها دارای ریشه اعتقادی و برخی مذهبی هستند که در هر صورت باید به درستی آنها را شناخت.

سعید شعبان با اشاره به اشتراکاتی که در میان مسلمانان وجود دارد گفت: باید مکاتب وحدت بخشی را در جهان اسلام ایجاد کرد.

رئیس حرکت التوحید لبنان با تاکید بر جلوگیری از گسترش صداهای افراط گرایانه خاطرنشان کرد: شبکه های ماهواره ای و منابر زیادی در خدمت تکفیری ها قرار دارند که لازم است بر سر اصولی به منظور گسترش وحدت در جامعه اسلامی به توافق برسیم و جلوی این صداها را بگیریم.

وی افزود: پیروان گمراهی کسانی هستند که بر طبل اختلاف می کوبند و می خواهند مسلمانان همواره با یکدیگر به جنگ بپردازند.

سعید شعبان با بیان اینکه طرح های مختلفی را می توان در این زمینه تدوین کرد گفت: باید گفتمانی بر اساس مشترکات دینی و به دور از هرگونه افراط به منظور گفت وگوی میان مذاهب اسلامی ایجاد کرد.

*کنگره جریان های تکفیری گامی اصلاحی برای مقابله با اندیشه تکفیر است

عثمان محمد جاء نائب رئیس شورای عالی اسلامی گامبیا هم گفت: گروه های تکفیری موجب ایجاد تفرقه میان مسلمانان شده و علاوه بر این، اهل اسلام را می کشند و اموال آنها را به غارت می برند.

وی افزود: کشورهای استکباری از این گروه ها برای از بین بردن مسلمانان استفاده می کنند و جهان اسلام امروز به این حقیقت واقف شده است.

نائب رئیس شورای عالی اسلامی گامبیا با بیان اینکه در کشورهایی مانند نیجریه، عراق و سوریه شاهد اوج گیری فعالیت جریان های تکفیری هستیم خاطرنشان کرد: ضروری است حرکتی اصلاح گرایانه در این زمینه شروع شود که این کنگره گامی در این راستاست.

وی ادامه داد: امیدواریم مدارس علمیه و حوزه های دینی بتوانند تفکر مبارزه با تکفیر را منتشر کنند تا جهانی امن و آرام داشته باشیم.

محمد جاء با بیان اینکه «تکفیر در ترازوی شرعی» عنوان مقاله ای است که به کنگره جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام ارائه کرده است گفت: در این مقاله سعی کرده ام راه پیامبر اکرم(ص) را که می خواست بنای مستحکم اسلامی را ایجاد کند تعریف نمایم.

محمد جاء با اشاره به نقشه استکبار جهانی برای کنار زدن مسلمانان از عرصه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی بین المللی خاطرنشان کرد: مسلمانان به جایی رسیده اند که جایگاه اصلی آنها فراتر از آن است.

نائب رئیس شورای عالی اسلامی گامبیا افزود: امکانات طبیعی فراوانی در کشورهای اسلامی جمع شده ولی به دلیل اختلافات فراوانی که در میان مسلمانان وجود دارد تنها به نفع دشمنان بوده است.

وی با بیان اینکه مسلمانان باید به توسعه اقتصادی، سیاسی و نظامی دست یابند خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند به این کنگره جهانی برکت دهد و موجب بیداری بیشتر مسلمانان شود.

*انقلاب اسلامی زمینه ساز روشنگری در مورد جریان های تکفیری است

سخنران بعدی این کمیسیون ماموستا عابد نقیبی بود که گفت: جهان اسلام امروز دچار تفکر نادرست تکفیری شده است.

وی افزود: همه علمای جهان اسلام وظیفه دارند برای برون رفت از این موضوع چاره ای بیندیشند که همان بسترسازی فرهنگی خواهد بود.

این عالم اهل سنت با بیان اینکه علمای دینی باید موضوع تکفیر و اندیشه تکفیری را برای مردم تبیین کنند خاطرنشان کرد: متاسفانه زمانی وارد بحث مداوا می شویم که بیمار در حال سختی است و امروز در مورد تکفیری ها به این مرحله رسیده ایم.

وی ادامه داد: در سال 1990 که آوارگان عراقی به ایران وارد شدند، برخی احزاب که اجازه یافتند وارد کردستان ایران شوند، این نوع تفکر را وارد کشور ما هم کردند که امروز هم با این مشکل روبه رو هستیم.

نقیبی تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی و رهبری حکیمانه آیت الله العظمی خامنه ای، همه علمای اهل سنت در ایران اسلامی اجازه یافته اند در مناطق و محافل خود، علیه افراطی گری فعالیت کنند و اندیشه آنها را بررسی کنیم.

*استکبار جهانی پشت پرده جریان تکفیری است

مولوی غلام نقی امام جمعه تایباد گفت: پدیده تکفیر که امروز مسلمانان با آن مواجه شده اند و در حقیقت بلای جان جهان اسلام شده، یکی از اتفاقات بسیار محیرالعقول به شمار می رود.

وی افزود: در گذشته بحث تکفیر وجود داشته و امروز هم به شکلی دیگر ظهور و تجلی یافته است.

امام جمعه تایباد با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی در گذشته خودشان به کشورهای اسلامی لشکرکشی می کردند گفت: ولی امروز آنها خود را آسوده کرده اند و در عوض، مسلمانان را به جان یکدیگر می اندازند؛ تکفیری ها را به نام اسلام ساخته اند و به جان دیگران انداخته اند.

وی ادامه داد: گروه های تکفیری مسلمان نیستند زیرا هیچ مسلمانی هم کیش خود را کافر نمی خواند و به نام اسلام و زیر پرچم لا اله الا الله سر مسلمانان را نمی برند.

غلام نقی با اشاره به این حقیقت که استکبار جهانی در پشت پرده جریان های تکفیری قرار دارند خاطرنشان کرد: هیچ کس نشنیده است که گروه هایی مانند داعش از مسجدالاقصی حمایت کنند در حالیکه رژیم صهیونیستی این مسجد را محاصره کرده و یهودیان آن را لگدمال می کنند ولی تکفیری ها که خود را مسلمان می دانند تا بحال اعتراضی هم به این مسأله نکرده اند و حتی به کشتار مسلمانان به دست صهیونیست ها هم بی اعتنا هستند.

امام جمعه تایباد با بیان اینکه تکفیری هایی که ادعای خلافت اسلامی دارند در مسأله میانمار هم اعتراضی به کشتار مسلمانان نداشتند گفت: امروز شاهد هستید آمریکا در مناطقی مانند کوبانی و جرف الصخر و به بهانه مبارزه با تروریسیم، اسلحه های خود را برای داعش فرو می ریزد.

وی افزود: اوباما با شعار تغییر در سیاست های آمریکا بر سر کار آمد ولی ضربه سختی به اسلام وارد ساخت، او بود که گروه های تروریستی را پرورش داد و امروز مسلمانان به جان هم افتاده و گروه های تکفیری به کشتار اهل اسلام می پردازند./شبستان

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه