نیازمند فرهنگی جدید در عرصه اقتصادیم/ فضای کشور باید جهادی شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به نیازمندی کشور به فرهنگ سازی جدید، گفت: باید نظام جمهوری اسلامی ایران به کارخانه بزرگ تولید کالا و خدمات تبدیل شود که تحقق این هدف، از طریق ایجاد فضای کار و تلاش در کشور میسر است.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسین ابوترابی شب گذشته در مراسم یادواره شهدای روستای رحمت آباد بیان کرد: انقلاب ما در دنیا دیده شد که بدون تردید پیروزی خود را مدیون شخصیت معنوی مردی بزرگ مردی همچون امام خمینی (ره) است.

وی امام خمینی (ره) را نعمتی بزرگ و معنوی برای کشورمان دانست و اظهار کرد: این نعمت معنوی موجب ایجاد تحول در مردم شد به نحوی که فریادها بلند و مشت های آن ها برای براندازی رژیم طاغوت بهم گره خورد.

ابوترابی با بیان اینکه این نعمت عظیم معنوی زمینه ساز کسب نعمت مادی هم شد، تصریح کرد: کشور ما سال ها تحت استثمار بود، اما هم صدایی و ورود مقتدرانه شخصیتی بزرگ همچون امام خمینی (ع) و همراهی مردم با ایشان، موجب کوتاه شدن دست استثمارگران و بازگشت منابع و ثروت به مردم کشور شد.

وی با اشاره به حمایت ایران از کشورهای منطقه برای شکل گیری حکومت مستقل اذعان داشت: یکی از دسیسه های تلاش برای از بین بردن دولت های مستقل است لذا با برنامه ریزی توطئه های مختلف، دائماً می خواهد چهره نورانی اسلام را تخریب کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیداری علما و مسلمانان شیعه و سنی را عامل ناکامی دشمن در تحقق اهدافش دانست و تاکید کرد: مهم ترین راهبرد دنیای استکبار تفرقه افکنی بین شیعه و سنی است که در این راه هرکس با قلم، قدم و زبان خود دانسته یا ندانسته به تحقق این هدف شوم کمک کند، مزدور امریکا است.

شهدا استقلال را برای ما به ارمغان آوردند

ابوترابی استقلال را سرمایه بزرگ و خون شهیدان را رمز پایداری این نعمت عظیم توصیف کرد و گفت: شهدا بادلاوری ها و از جان گذشتگی های خود، استقلال و آزادی را برای ما به ارمغان آوردند که باید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم.

وی در ادامه یادآور شد: کشور ما امروز در کنار استقلال، از عالی ترین سطح امنیت نیز برخوردار است و در سایه این امنیت موفق به رشد و پیشرفت تبدیل به مرجع علمی در بسیاری از شاخه ها شده است.

نظام سلطه امنیت را تنها برای خود می خواهد

ابوترابی با بیان اینکه امریکا بالاترین سطح امنیت را برای خود، رژیم صهیونیستی و سپس برای متحداش می خواهد، گفت: نظام سلطه برای تامین امنیت خود به دنبال ایجاد ناامنی در سایر نقاط جهان است تا برای سایر ملت ها فرصت رشد و مخالفت با آن ها فراهم نشود.

امنیت در سایه قدرت حاصل می شود

وی با اشاره به اینکه تنها ملتی می تواند امنیت خود را تامین کند که دارای قدرت و نظام سیاسی قوی باشد، تصریح کرد: امروز امریکا نمی داند اگر به کشور ایران تعرض کند، چه اتفاقی برایش می افتد، قدرت موشکی ایران چه جهنمی برایش خلق می کند و آیا توان پرداخت هزینه این تعرض را دارد یا خیر؟ و این نشانه قدرت کشورمان است.

در هوایی تنفس می کنیم که آزادی اش مدیون خون شهداست

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید یاد شهدا همیشه زنده بماند، عنوان کرد: بعد از گذشت چند دهه از جنگ تحمیلی، مردم همچنان با شور و اشتیاق و افتخار از شهدا یاد می کنند چرا که در هوایی تنفس می کنیم که آزادی اش مدیون خون شهداست.

باید ایران را به کارخانه تولید کالا و خدمات تبدیل کنیم

ابوترابی بر ضرورت تبدیل ایران به قدرتی اقتصادی با بالاترین سطح تولید داخلی تاکید کرد و افزود: باید جمهوری اسلامی را به کارخانه تولید کالا و خدمات برای حذف بیکاری و فقرتبدیل کنیم، اگر چه این هدف بزرگ و راه رسیدن به آن سخت است، اما ناممکن نیست چرا که ما برای پیروزی انقلاب با سختی هایی به مراتب بزرگ تر مواجه بوده ایم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی کشور را نیازمند مدیریت جهادی و فرهنگ سازی جدید برمبنای کار و تلاش و تولید مبتنی بر علم و دانش برای برون رفت از مشکلات فعلی دانست و گفت: مدیران نظام و دولت محترم در روزهای آینده به این استان سفر می کنند که لازم است رصدها در این سفر بر مبنای ایجاد شرایط افزایش تولید برای ریشه کنی بیکاری و فقر باشد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه