امام زاده هارون در الازمن به طرح میقات الرضا می پیوندد

زرین نامه: فرماندار علی آباد کتول: ازتباط مردم با بقاء متبرکه در شهرستان علی آباد کتول عمیق است و این ظرفیت وجود دارد که با برنامه ریزی های اداره اوقاف و امور خیریه تعدادی از بقاء متبرکه شهرستان، به یک قطب فرهنگی در استان تبدیل شوند.

به گزارش خبرنگار زرین نامه، به مناسبت هفته وقف، حجت الاسلام و المسلمین رئوف رئیس اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان و حجت الاسلام و المسلمین موسوی پور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان علی آباد کتول با کی پور فرماندار و دیگر مسئولین این شهرستان، در فرمانداری شهرستان علی آباد کتول دیدار کردند.
در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین رئوف بیان داشت: یک ششم از موقوفات کل کشور در استان گلستان موجود می باشد که این نشانه ی اهمیت مردم به موضوع وقف و باقیات الصالحات می باشد.
رئوف اظهار داشت: صدقه و وقف ذخیره زمانی است که ما نیاز داریم، اثر وقف تا بعد از فوت انسان نیز ادامه دارد.
وی افزود: بسیاری از موقوفات در استان گلستان مربوط به هفتصد تا هشتصد سال گذشته می باشد که صاحبان این موقوفات از دنیا رفته اند، اما همچنان موقوفه این اشخاص موجود است و خیر آن ها بعد از مرگ مانند باقیات الصالحات، شامل حال آن ها می شود.
علی اکبر کی پور فرماندار علی آباد کتول بیان داشت: تعداد بقاء متبرکه در شهرستان علی آباد کتول زیاد و قابل ملاحضه می باشد که مردم با آن ها ارتباط معنوی عمیقی دارند و می تواند از این ظرفیت برای انجام کارهای فرهنگی مذهبی و تبدیل چند بقاء متبرکه به قطب فرهنگی در استان استفاده کرد.
کی پور افزود: امام زاده هارون واقع در روستای الازمن در ورودی شهرستان علی آباد قرار دارد و با توجه به محل استقرار این بقعه در مکانی مسطح و نزدیک به جاده اصلی و مسیر زائرین مشهدالرضا، پذیرای تعداد زیادی زائر می باشد که با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه می توان این بقعه را به یک قطب فرهنگی مذهبی در استان تبدیل کرد.
رئیس کل اداره اوقاف و امور خیریه در پاسخ به بیان کی پور گفت: بقعه متبرکه امام زاده هارون روستای الازمن جزء 10بقعه متبرکه ی طرح میقات الرضا می باشد که در مسیر زائرین حرم امام هشتم (ع) می باشد و با با برنامه ریزی های انجام شده و با آغاز سال 92 و تخصیص بودجه مورد نیاز، ساخت و ساز و تجهیز این بقعه را انجام خواهیم داد.
وی خاطر نشان کرد: طرح میقات الرضا مخصوص بقاء متبرکه مسیر زائرین مشهدالرضا می باشد، در این طرح تعداد 10 بقعه متبرکه در مسیر مشهد برای مسافرین در حال تجهیز و ارتقاء امور فرهنگی مذهبی شامل مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی زائرین هستند.
رئوف در پایان به شرح برخی برنامه های فرهنگی مذهبی در بقاء پرداخت و گفت: طرهای آرامش بهاری ویژه عید نوروز، طرح نشاط تابستانی ویژه کلاس های اموزشی تابستان، تربیت حافظان یک تا سه جزء قرآن کریم ویژه کودکان و نوجوانان از جمله فعالیت های فرهنگی است که در سراسر استان در حال اجرا می باشد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه