نیروگاه برق علی آباد از حیث آلودگی در رنج پایینی قرار دارد

زرین نامه: معاون سازمان حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: فلسفه یک نیروگاه بزرگ ایجاد آلودگی برای محیط زیست است، اما نیروگاه علی آباد کتول از ابتدای فعالیت با رعایت تمام پارامترهای استاندارد کاهش آلودگی، در نقطه ای بسیار پایینتر استاندارد آلوده کننده های محیط در ایران قرار دارد.

 مهندس مهران جهانشاهی در حاشیه بازدید از نیروگاه برق شهرستان علی آباد کتول در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه بیان داشت: نیروگاه علی آباد کتول با منبع سوخت گازی و تصفیه فاضلاب قبل از خروج و نصب فیلتراسیون ها و بررسی اگزوز ها به طور مستمر مورد کنترل و نظارت سازمان حفاظت محیط زیست می باشد، که با استمرار این نظارت و کنترل مردم را در یک شرایط ایمن و پاک نگه می دارد.

جهانشاهی اظهار داشت: در خصوص ادعاهای اعلام شده مبنی برتاثیر منفی نیروگاه بر زراعت منطقه، این مسئله به طور علمی کارشناسی نشده است و متخصصین در امر زراعت باید در این خصوص اظهار نظر کنند، که قطعا این موضوع را مورد پیگیری قرار می دهیم اما به لحظا ارتعاشات یا امواج و همچنین خروجی فاضل آب با توجه به استاندارد های رعایت شده، این موضوع تاثیری بر زراعت منطقه ندارد.
وی فزود: باتوجه به اینکه نیروگاه ها پتانسیل آلودگی دارند و در صورت کار با فرآورده های نفتی، می توانند مخاتراتی برای محیط داشته باشند و بیشترین نگرانی مردم از این باب است که نیروگاه باید ذرات، غبار یا پساب قابل مشاهده داشته باشد اما نیروگاه علی آباد کتول با منبع سوخت گاز، تحت لایزنس زیمنس آلمان کار می کند و استاندارد اروپا در فرآیند این نیروگاه اعمال می شود که از حیث این نوع آلودگی ها مثتثنی است.
معاون حفاظت محیط زیست استان گلستان در نتیجه ی بازدید انجام شده از نیروگاه تصریح کرد: تمام خروجی های اگزوزها و تصفیه فاضلاب، به درستی کار می کنند و این بازدید موید این موضوع است که مردم نگران آلودگی نیروگاه برای منطقه نباشند.
جهانشاهی در خصوص تبدیل سوخت نیروگاه از گاز سوز به گازوئیل سوز خاطر نشان کرد : قرار نیست سوخت آن از گاز سوز به گازوئیل سوخت تبدیل شود، عنوان فعالیت نیروگاه علی آباد از ابتدا با سیکل سوخت ترکیبی بود، به این صورت که 1000مگابایت برق با سوخت گاز و 450 تا 500 مگابایت آن با سوخت های فصیلی مانند گازوئیل یا مازوت انجام شود که البته هنوز خط تولید سوخت فصیلی آن راه اندازی نشده است.
وی افزود: در صورت راه اندازی خط تولید با سوخت های فصیلی و مازوت با نصب آنالیزه ها و فیلترها تمام آلودگی های زیست محیطی تحت کنترل قرار می گیرد و سازمان حفاظت محیط زیست با جدیت این موضوعات را کنترل می کند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه