همایش «ایست! آب نیست» در گلستان برگزار شد

همایش بزرگ «ایست! آب نیست» در راستای فراخوان پرسش مهر رئیس جمهور در استان گلستان برگزار شد.

به گزارش زرین نامه؛ نصرالله کشیری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان شامگاه چهارشنبه در همایش «ایست! آب نیست» اظهار داشت: در راستای فراخوان پرسش مهر ریاست جمهوری تحت عنوان«ایران با مشکل جدی کمبود آب روبه‌روست، هر کدام از ما چگونه از آب‎های ایران، می‎توانیم بهتر نگهداری و استفاده کنیم» این همایش در محل کانون فرهنگی تربیتی طه گرگان برگزار شد.

وی یکی از علت‌های کمبود آب را ازدحام جمعیت اعلام کرد و افزود: درست و بهینه مصرف کردن هدف است و داشتن الگوی مصرف مناسب بهترین راه برای کاهش مصرف آب در کشور است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان تصریح کرد: وقتی تقاضا بالا برود، منابع آب با کاهش مواجه می‌شود و برگزاری این جلسات و آموزش نوجوانان و جوانان یکی از راه های کاهش مصرف آب در جامعه است.

کشیری اظهار داشت: پرسش مهر ریاست جمهوری با توجه به اصلی‌‏ترین مشکل کشور که همان بحران آب است مطرح شده و دانش‌آموزان و فرهنگیان هم به عنوان قشر فعال و تاثیرگذار جامعه می‌توانند در هدایت درست و اثربخش این جریان تاثیرگذار باشند.

وی افزود: این همایش با هدف تبیین بحران کم‌آبی در کشور و اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی در این زمینه، آثار دانش‌آموزان را در قالب مسابقات ده‌گانه به نمایش گذاشته و تلاش بر این است تا در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

معاون منابع انسانی آب و فاضلاب استان گلستان هم در این همایش گفت: آب یک امانت است و باید به درستی استفاده کنیم تا برای نسل‌های بعدی باقی بماند و با توجه به گسترش جمعیت استفاده آب بیشتر می‌شود و هم‌اکنون برای هر شهروند گرگانی 230 لیتر آب تولید می‌شود و در بقیه شهرها نیز برای هر فرد 200 تا 230 لیتر آب تولید می شود.

خلیلی‌نژاد اظهار داشت: میزان بارندگی در استان گلستان خوب است و 425 میلی متر بارش در گرگان ثبت شده و بیشترین میزان مصرف آب در بخش کشاورزی با 81.6 درصد است و بخش شرب 9.7 درصد صنعت 3.3 درصد و دیگر بخش ها 5.4 درصد مصرف دارند.

وی افزود:40 سال پیش سهم سرانه هر نفر در کشور 7 هزار مترمکعب بود اما هم‌اکنون سهم سرانه هر نفر در کشور 2 هزار مترمکعب است و سهم سرانه هر گلستانی نیز در سال حدود یک هزار و 500 مترمکعب است./تسنیم

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه