راهیابی 36 متسابق قرآنی در گلستان به مرحله کشوری/اختتامیه فردا برگزار می‎شود

مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی 191 نفر با یکدیگر رقابت کردند و از این تعداد 36 نفر به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

به گزارش زرین نامه؛ حجت‎الاسلام سعید غیرتمند اظهار کرد: شرکت‎کنندگان در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی در 9 رشته حفظ کل، حفظ 20 جزء، قرائت، ترتیل، اذان، ابتهال، تواشیح، همخوانی و مفاهیم با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی حضور متسابقین را در 2 بخش خواهران و برادران «شکوفه‎ها» و «بزرگسال» ذکر کرد و افزود: افراد شرکت‎کننده در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم در رشته‎های ترتیل، حفظ، قرائت و مفاهیم و در نوزدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی با یکدیگر رقابت کردند.

در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم بیش از 50 هزار نفر شرکت کردند

مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از حضور هشت داور بومی در این مرحله از مسابقات خبر داد و تصریح کرد: مسابقات قرآنی گلستان توسط چهار داور در بخش خواهران و چهار داور در بخش برادران پیگیری شد.

غیرتمند با بیان اینکه یئین اختتامیه مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم چهارم دی‎ ماه جاری در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان برگزار می‎شود، ادامه داد: این آیین با حضور فعالان قرآنی، مسئولان استانی و شهرستانی انجام می‎‌شود.

وی تصریح کرد: در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم بیش از 50 هزار نفر شرکت کردند و 191 نفر به مرحله استانی راه یافتند که پس از این مرحله 36 نفر به مسابقات کشوری راه می‎یابند.

گلستان از دانکشده علوم قرآنی بی‎بهره است

مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان مهمترین هدف برگزاری مسابقات قرآنی را افزایش بعد انگیزشی به کتاب الهی اعلام کرد و گفت: این مسابقات باعث شده متسابقان بتوانند به هدف اصلی خود که پیدا کردن راه و مسیر زندگی از متن قرآن است، دست یابند.

غیرتمند با تاکید بر اینکه برنامه‎های حفظ قرآن توسط اوقاف و امور خیریه در طول سال به صورت مستمر پیگیری خواهد شد، اظهار کرد: سالانه بیش از هفت هزار و 500 قرآن‌آموز در رشته‎های حفظ قرآن، حفظ جزء و حفظ موضوعی قرآن کریم فعالیت می‎کنند.

وی با بیان اینکه گلستان از دانکشده علوم قرآنی بی‎بهره است، گفت: باید بسترهای این مهم توسط مسئولان در استان فراهم شود./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه