توفیقات و دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهدا‌ست

ارشد آجا در استان‌های گلستان و مازندران با بیان اینکه توفیقات و دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهدا است، گفت: کربلای 4 بیش از 7 هزار کشته از دشمن بعثی گرفت.

به گزارش زرین نامه؛ منصور خمر در نخستین یادواره شهدای عملیات کربلای چهار استان گلستان که در شب گذشته در مسجد امام محمد باقر(ع) برگزار شد، با بیان اینکه توفیقات و دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهدا‌ست، اظهار کرد: اتحاد آحاد جامعه و رشادت و دلاورمردی شهدا همراه با رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی و همچنین ارتش مطیع فرمان امام(ره) که در آن دوران گوش به فرمان ولایت دوخته بود سه عامل اساسی به وجود آورنده انقلاب اسلامی و سرنگونی حکومت پهلوی در ایران است.

ارشد آجا در استان‌های گلستان و مازندران ادامه داد: وقتی امام راحل عظیم‎شان با آرمان‌های بلند خود شعار «نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی» را در مسیر پر فروغ انقلاب اسلامی نهادینه کرد برخی در داخل منافع خود را در خطر دیدند و هم گام با استکبار جهانی منافقانه به دشمنی با انقلاب اسلامی برخواستند و ترور شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار انقلاب اسلامی را در دستور کار خود قرار دادند.

خمر تصریح کرد: در آن دوران ایران از داخل با توطئه‌های چون قائله کردستان، قائله خوزستان، قائله گنبدکاووس و قائله سیستان رو به رو شد و استکبار نیز با طراحی کودتا‌های مثل نوژه به دنبال براندازی انقلاب بود که با رشادت‌های فرزندان انقلاب اسلامی در نیرو های مسلح و نیروهای مردمی بسیج و همچنین توفیقات این اقدام‌ها ‌علیه انقلاب اسلامی شکست خورد و لذا استکبار با چراغ سبزی که به صدام داد به جمهوری اسلامی ایران جنگ را تحمیل کرد.

وی ابراز داشت: در ابتدای جنگ صدام با 12 لشکر، 45 تیپ توانست 458 کیلومتر از خاک جمهوری اسلامی را اشغال کند و قبل از جنگ نیز با 636 تعرض نظامی دریایی، هوایی و زمینی تعداد زیادی شهدا از ما گرفت و منسجم در سه سپاه جنوبی، میانی و شمالی با سیاست‌های بنی صدر ملون در دولت که بهانه‌های اقتصادی را مطرح کرده بود توانست 12 شهر ما را تصرف کند.

در طول جنگ عراق 15 هزار کیلومتر خاک ایران را اشغال کرد

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30 با بیان اینکه در طول جنگ عراق توانست 15 هزار کیلومتر از خاک میهن عزیزمان را اشغال کند، افزود: تا دوران حکومت بنی‎صدر در دولت هیچ عملیات آفندی موفقی نسبت به عراق نداشتیم و نخستین عملیات موفق ما مربوط به عملیات «خمینی روح خدا» بود که توانستیم 3 هزار کیلومتر از خاک میهن عزیزمان را از دشمن پس بگیریم و روحیه و انگیزه پس گرفت سرزمین‌های اشغالی از دست رژیم بعث عراق دو چندان شد.

کربلای 4 بیش از 7 هزار کشته از دشمن بعثی گرفت

خمری بیان داشت‌: در سوم دی ماه سال 1365 با تجمع 100 هزار بسیجی در استادیوم آزادی عملیات‌های برای خروج کامل شهر‌های ایران از زیر آتش توپخانه دشمن برنامه‎ریزی شد و چهار قرارگاه نجف، قرارگاه نور، قرارگاه کربلا و قرارگاه قدس وارد عمل شدند اما با حمایت رادار‌های آمریکایی این عملیات لو رفت ولی دستاورد‌های دیگری از جمله انهدام سه فروند هواپیما، ده‌ها دستگاه تانک، صدها دستگاه خودرو سبک و صدمه شدید یگان‌های مقدم از جمله تیپ 104 پیاده و 802 و بیش از 7 هزار کشته عراقی در این عملیات به دست آمد.

وی ادامه داد: در عملیات کربلای 4 رادارهای آمریکایی به جبران قضیه مک‎فارلین، تمام جزئیات عملیات را به عراقی‎ها داده بودند. رمز عملیات یا محمد (ص) بود که ساعت 22:45 روز سوم دی ماه سال 1365 اعلام شد و شهدای ما با مظلومیت که تداعی‎کننده غربت و مظلومیت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش در روز عاشورا بود به شهادت رسیدند./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه