راه های درمان زکام گرم

زرین نامه: ابتلا به زکام گرم يکی از شايع‌ترين بيماری‌های فصل‌های پاييز و زمستان است. اين بيماری با گلودرد آغاز شده و به دنبال آن تب و سرخي گونه‌ها و صورت را در کودک به همراه دارد. در اين حالت کودک از سردرد شکايت دارد و ترشحات گلو و بينی او زرد رنگ می‌شود و گه‌گاه سرفه‌های خشک دارد.

 

در طب سنتی برای درمان اين نوع از زکام از ترکيب چهارگل استفاده می‌شود. به اين ترتيب که چهار گياه دارويی گل پنيرک، گل بنفشه، گل ختمی و گل‌گاوزبان را با هم مخلوط کرده و آن را مثل چای معمولی دم می‌کنند.

برای خوش‌طعم شدن اين چای گياهی برای کودکان می‌توانيد يک قطعه نبات کوچک نيز به آن اضافه کنيد و از اين چای ۲ تا ۳ فنجان در روز به کودک‌تان بخورانيد تا بيماری‌اش بهبود يابد و گلودرد و تب او برطرف شود.

علاوه بر زکام گرم، نوع ديگری از زکام وجود دارد که طبيبان سنتی از آن با نام زکام سرد ياد می‌کنند. کودکانی که به اين بيماری مبتلا می‌شوند. 
معمولا بدنی سرد و رنگ و رويی پريده دارند و آبريزش بينی با سرفه‌های خلط‌‌‌دار را تجربه می‌کنند. رنگ ترشحات بينی و گلو در کودکان مبتلا به زکام سرد، سبز رنگ است.
برای درمان اين نوع از زکام نيز راه‌حل ساده‌ای وجود دارد که آن استفاده از شربت سياه‌دانه و عسل است. برای تهيه اين عسل بايد سياه‌دانه و عسل را يک به ۳ با هم ترکيب کنيد. به عنوان مثال ۱۰ گرم سياه‌دانه را با ۳۰ گرم عسل ترکيب کرده و آن را با يک استکان آب و يک عدد ليموترش مخلوط کنيد و روزی ۲ تا ۳ بار آن را به کودک بخورانيد.
 مادرانی که تصميم دارند از ابتدای پاييز کودک‌شان را از ابتلا به زکام سرد مصون بدارند می‌توانند هر شب پيش از خواب يک قاشق چای خوری از مخلوط سياه‌دانه و عسل را به نسبت يک به ۳ به کودک‌شان بدهند تا از ابتلای او به زکام سرد پيشگيری کنند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه