خودبینی سرمنشا بسیاری از مشکلات است / لزوم تقویت روحیه نقدپذیری در جامعه

رئیس مجمع بسیج گلستان گفت: خودبینی سر منشا بسیاری از مشکلات جامعه است که باید در رفع آن تلاش کرده و روحیه نقد پذیری در جامعه را تقویت کنیم.

به گزارش زرین نامه به نقل از کلاس بیست، رئیس مجمع بسیج گلستان، در همایش مجمع بسیج شهرستان گرگان برلزوم شناخت و الگو گیری از پیامبر اکرم (ص) تاکید و اظهارکرد: اخلاق و مهرورزی یکی از مهمترین نکات در اجتماع محسوب می شود که خداوند بعد معجزه جاویدان "قرآن"، اخلاق را معجزه دوم ایشان می نامد.

وی افزود: ما مسلمانان نیز به پیروی از آن حضرت باید برای موضوع اخلاق اهمیت ویژه ای قائل شویم و بعنوان یک نکته با ارزش بکار ببندیم.

خودبینی سر منشا بسیاری از مشکلات جامعه

منتظری با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات وجود منیت ها است افزود: خودبینی سر منشا بسیاری از مشکلات جامعه است که باید در رفع آن تلاش کرد.

وی متذکرشد: باید بر رفتارهای خرافه گونه برخی اشخاص که بر سیمای دین واردشده اند فایق شد.

اولین وظیفه دینی افزایش جاذبه های خوداست

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اولین وظیفه دینی ما افزایش جاذبه خودمان بعنوان مسلمان است، افزود: نباید با رفتار زشت خود باعث ضربه وارد کردن به دین اسلام شویم بلکه دین اسلام را باید با زیبایی بسیار بالایی که دارد به نمایش گذاشت.

رئیس مجمع بسیج گلستان تصریح کرد: امروز با توجه به کم شدن سعه صدر و کاهش روحیه نقد پذیری در جامعه باید در تقویت آن بکوشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز افراد با فرق مختلف وفرقه های ضاله از عنصر جاذبه برای جذب فرزندان ما استفاده می کنند افزود: براین اساس باید تلاش کنیم تا بر جاذبه های خود افزوده و آستانه نقد پذیری را افزایش دهیم.

دعوت به کار شایسته از سوی بسیجیان

منتظری افزود: با تلاش هایی که از سوی شبکه های اجتماعی در حال انجام است ما باید به عنوان یک بسیجی با عمل خود دیگران را دعوت به کار شایسته کنیم.

این استاد دانشگاه با با بیان اینکه نباید به وضع موجود قانع بود افزود: برای داشتن مجامع پویا و با نشاط در استان باید از شهرستان ها آغاز کرد.

منتظری تاکیدکرد: مجمع بسیج گرگان به دلایل مختلف و با دارا بودن ظرفیت های بسیار باید گوی سبقت را از دیگران برباید.

لزوم تدوین مناسب برنامه ها سال ۹۴

وی اضافه کرد: امکانات فراوان این شهرستان نسبت به سایر شهرستان ها مسئولیت را برای مسئولان این شهرستان بیشتر می کند.

رئیس مجمع بسیج گلستان با بیان دو محور احصا نیاز های در حوزه های سیاسی، اجتماعی و... و مطالبه گری هریک از کارگروه ها تصریح کرد: انتظار است مجمع بسیج شهرستان برنامه سال ۹۴ را متناسب با اولویت کارگروه ها تدوین و تبدیل به راهکار کند چرا که اگر برنامه نداشته باشیم قطعا نقشه راه هم نخواهیم داشت.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه