احتمال آبگرفتگی معابر گلستان

مدیرکل هواشناسی گلستان از ناپایداری‌های جوی، کاهش دما، احتمال آبگرفتگی معابر و اختلال در ترددهای جاده‌ای و شهری بر اثر شدت بارش‌ها از روز پنجشنبه هفته جاری در استان خبر داد.

به گزارش زرین نامه؛ سیدمحمدرضا رضوی با اشاره به ورود سامانه بارشی و نفوذ توده هوای سرد به استان از فردا، 17 دی، اظهار کرد: برای روز پنجشنبه، گاهی وزش نسبتاً شدید باد همراه با مواج شدن دریا پیش‌بینی شده و از اواسط روز، ریزش باران و در ارتفاعات، برف و از اواخر وقت بارش برف در دیگر مناطق مختلف استان انتظار می‌رود.

وی اضافه کرد: برای روز جمعه نیز ریزش برف همراه با پدیده مه و از بعد از ظهر به تدریج کاهش ناپایداری پیش‌بینی می‌شود. از روز پنجشنبه تا شنبه کاهش قابل ملاحظه و محسوس دمای هوا بین 12 تا 16 درجه سلسیوس رخ می‌دهد و تا اواسط هفته آینده هوای سرد در استان حاکم خواهد بود.

رضوی تاکید کرد: بر اثر این شرایط جوی و شدت باران در روز پنجشنبه، آبگرفتگی برخی معابر عمومی دور از انتظار نیست و ریزش برف در مناطق شهری، اختلال در ترددهای جاده‌ای و شهری را در پی خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد: از اواخر پنجشنبه، دمای هوا در غالب مناطق استان به زیر صفر خواهد رسید و این وضعیت تا روز شنبه تداوم دارد.

رضوی افزود: شرایط مذکور آمادگی و برنامه ریزی دستگاه‌های مختلف در بخش راه، انرژی، شهرداری، مدیریت بحران، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست را می‌طلبد، ضمن اینکه به دلیل افزایش شدید مصرف حامل‌های انرژی، مصرف بهینه از سوی مردم مورد انتظار است./ایسنا

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه