جوانان ما دین گریز نیستند / عدم حضور جوانان در مسجد باید آسیب شناسی شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که جوان دین گریز نیست، گفت: عدم حضور جوانان در مساجد آسیب شناسی شود.

به گزارش زرین نامه؛ حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، شامگاه چهارشنبه، در نشستی با حضور رسانه های استان، گفت: با وجودیکه حضور جوانان ما در مساجد کم است اما با قاطعیت می توان گفت، جوانان ما دین گریز نیستند.

وی افزود: حضور جوانان در مسجد یک دغدغه جدی و عدم حضور آنان یک خسارت تلقی می‌شود.

وی بیان کرد: در این حوزه باید آسیب شناسی شود که چه مولفه های برای جذب جوانان به مسحد موثر است و جوانان، تحصیلکردگان، بازاریان و همه اقشار جامعه از زن و مرد را می توان به مساجد جزب کرد.

حجت الاسلام ولی‌نژاد تصریح کرد: در کنار این آسیب شناسی باید توجه داشت که چه راه‌هایی و توسط چه کسانی روحانی یا هیئت امنای مسجد،انتخاب می‌شود.

وی اظهار کرد: جوانان ما دین گریز نیستند و از معنویت استقبال می کنند، حضور پرشور آنان در شب‌های قدر و دهه محرم در مسجد نشان از این امر دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: برای حضور کمرنگ جوانان در مسجد باید به دنبال دلیل گشت، این دلیل برای ما مهم است، ممکن است مانعی برای حضور جوانان در مسجد وجود داشته باشد این مانع باید شناسایی و رفع شود.

به گفته وی، اولین برنامه این است که روحانی مسجد حضور مستمر در مسجد داشته و فکری جوانگرا داشته باشد، سن و سال روحانی مهم نیست بلکه مهم نوع فکر و جوانگرا بودن او است.

وی تصریح کرد: به جوانان باید فرصت داد که وجود خود را در مسجد با خاصیت ببینند، در تقسیم کار به جوانان نیز باید کارهایی را واگذار کرد./ مهر

انتهای پیام/م 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه