یارانه نشریات کمتر از 8 صفحه در گلستان قطع می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: یارانه نشریاتی که با کمتر از 8 صفحه در استان چاپ شود، در آینده‌ای نزدیک قطع خواهد شد.

به گزارش زرین نامه؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی‌اصغر فضیلت روز شنبه در جلسه شورای اداری گلستان افزود: در سال‌های اخیر تعداد صفحات نشریات محلی استان از 16 صفحه به 2 صفحه کاهش یافته که این دو صفحه نیز بیشتر کپی‌برداری از اخبار خبرگزاری‌هاست.

وی، حذف هیات‌های تحریریه، خارج شدن مطبوعات از سبد خانوار و کاهش تعداد بیمه شدگان نشریات محلی را از دیگر مسائل و مشکلات به مطبوعات محلی گلستان برشمرد و اظهار داشت: بر اساس ماده 15 شیوه‌نامه دریافت یارانه کاغذ وزارت ارشاد، از این پس به نشریاتی با کمتر از 8 صفحه یارانه پرداخت نخواهد شد.

فضیلت با بیان این که برای تاخیر در اجرای این شیوه‌نامه از وزارت ارشاد مهلت گرفته‌ایم، اضافه کرد: برای برون رفت از وضعیت کنونی مطبوعات گلستان، تشکیل نهاد صنفی خانه مطبوعات با اساسنامه جدید ضروری است.

وی، توزیع آگهی‌های دستگاه‌های اجرایی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد و اشتراک حداقل 10 نسخه از نشریات محلی توسط دستگاه‌های اداری و اجرایی را از دیگر راه‌های برون رفت مطبوعات محلی از وضعیت فعلی برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان هم‌چنین از راه‌اندازی سیستم توزیع آگهی به صورت الکترونیک در این استان خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک کارگاه‌های آموزشی ویژه خبرنگاران برگزار خواهد شد.

هم‌چنین مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان نیز در حاشیه این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگاران، به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی در حوزه آب اشاره کرد و گفت: اصلاح ساختار تامین منابع آب، مدیریت تقاضای آب، اصلاح الگوی مصرف و توسعه بازار آب و ارتقاء بهره وری از منابع آب، چهار سیاست کلی این شرکت است.

ایرج حیدریان با اشاره به مشکلات مالی و محدویت‌های منابع آبی گلستان در بحث تامین آب شرب شهروندان گفت: با تکمیل سد نرماب چهل چای که از بزرگترین پروژه‌های استان است، آب شرب مورد نیاز 500 هزار نفر از جمعیت گلستان تامین خواهد شد، ضمن این که آب مورد نیاز بخش صنعت و 20 هزار هکتار اراضی زراعی نیز با این سد تامین خواهد شد.

وی همچنین از نصب 587 دستگاه کنتور هوشمند بر چاه های آب کشاورزی، تعیین تکلیف 2571 حلقه چاه غیرمجاز و انسداد 1652 حلقه چاه غیرمجاز دیگر را از مهم‌ترین اقدامات این شرکت در سال‌های اخیر برشمرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز در این جلسه از صادرات غیرنفتی 284 میلیون دلاری استان طی 9 ماه گذشته خبر داد و گفت: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 43 درصد رشد داشته است، ضمن این که گلستان از حیث رشد صادرات غیرنفتی رتبه چهارم کشور را دارد.

حسینقلی قوانلو با بیان این که این میزان صادرات غیرنفتی در حالی حاصل شده که سال گذشته کل صادرات استان فقط 290 میلیون دلار بوده است، افزود: محصولات صنعتی، غذایی، کشاورزی و دامی، شیمیایی، فلزات، سیمان و سنگ از جمله اقلام صادراتی گلستان بوده است.

وی، رتبه گلستان در صادرات را 19 کشوری دانست و گفت: بیشترین صادرات انجام شده نیز به ترتیب به کشورهای ترکمنستان، عراق، افغانستان، قزاقستان، مالزی، چین، پاکستان و هند بوده است./ایسنا

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه