شبکه های اجتماعی موبایلی بستر نافرمانی مدنی هستند/ عاملان شایعه اخیر جمع شدن دور میدان باهنر گرگان شناسایی شدند

رئیس پلیس فتای استان در خصوص شایعه ای که اخیرا درشبکه اجتماعی واتساپ برای جمع شدن دور فلکه باهنر برای اعدام قاتل دختر چهاراه تابلو گرگان گفت: در این مورد اقداماتی انجام شده و افراد مورد نظر شناسایی شده اند.

به گزارش زرین نامه؛ سرهنگ حبیب الله رجبلی رئیس پلیس فتا استان گلستان در جمع خبرنگاران عنوان کرد: تعدادی از شبکه های اجتماعی در حوزه فضای مجازی و اینترنت فعالیت می کنندولی اخیرا شبکه های اجتماعی موبایلی با هدف رسیدن به اطلاعات سایر افراد اقدام می کنند.

رجبلی افزود: متاسفانه خیلی از کاربران در قالب شبکه های اجتماعی موبایلی مثل واتساپ ، وایبر ، تانگو، ویچت ، لاین و ... عضویت دارند که گذشته و منشا هر کدام از آنها مشخص است که از کجا پشتیبانی می شوند.

وی تصریح کرد: برای دریافت خدمات ایرانسل ، همراه اول و نسل های سوم و چهارم در کشور ما یک فرد باید هزینه ای را پرداخت کند ولی در شبکه های اجتماعی کاربران با تصور اینکه هزینه ای پرداخت نمی کنند به این شبکه ها گرایش پیدا می کنند ولی در واقع نمی دانند چه هزینه گزافی را پرداخت می کنند.

رئیس پلیس فتای گلستان با بیان اینکه هدف از راه اندازی این شبکه ها از پیش تعیین شده است اضافه کرد: متاسفانه خیل از ما اطلاعات شخصی و یا عمومی را در این شبکه ها می گذاریم و با دست خودمان اطلاعات را نشر می دهیم اما وقتی که مشکلی برای ما پیش آمد شاکی می شویم که چرا اطلاعات ما گسترش پیدا کرده است.

حبیب الله رجبلی یادآور شد: گوشی ها و موبابلهای جدید که وارد بازار شده قابلیتهای جدیدی دارند اما پلیس فتا روی آنها اشرافیت دارد و داریم کارهایی انجام می دهیم.

رجبلی در خصوص شایعه ای که اخیرا درشبکه اجتماعی واتساپ برای جمع شدن دور فلکه باهنر برای اعدام قاتل دختر چهاراه تابلو گرگان گفت: در این مورد اقداماتی انجام شده و افراد مورد نظر شناسایی شده اند و مشغول کار کردن روی این موضوع هستیم.

وی تاکید کرد: چون این موارد در شبکه های موبایلی اتفاق افتاده کمی کار سخت می شود چون شرکت های سازنده حیات خلوت هایی را در این شبکه ها تعریف کرده اند برای نافرمانی مدنی و آشوبهای اجتماعی در جامعه برای افرادی که دنبال اینجور کارها هستند./گلستان ما

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه