گلستان رتبه نخست کاهش تلفات سوانح جاده‌ای کشور را کسب کرد

رئیس شورای حمل و نقل گلستان گفت: استان گلستان در هفت ماهه سال ۹۳ با ۴۱ درصد کاهش در تلفات و مصدومان سوانح رانندگی، رتبه نخست کشور را بدست آورد.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان گلستان، علی بخش رستمی اظهار داشت: در هفت ماهه امسال میزان فوت‌شدگان سوانح رانندگی در جاده‌های برون شهری استان گلستان 18 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: بخش عمده‌ای از حوادث جاده‌ای استان گلستان را، موتورسواران و عابران پیاده تشکیل می‌دهند که 38 درصد کاهش را در هفت ماهه امسال نسبت به پارسال نشان می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان تصریح کرد: خوشبختانه در چهار سال اخیر، سالانه به صورت میانگین3.7 درصد کاهش تلفات جاده‌ای در کشور داشته‌ایم و تک رقمی کردن آن به کمک همه دستگاه‌های خدمات‌رسان جاده‌ای و از همه مهم‌تر رانندگان ممکن است و 80 درصد حوادث رانندگی بر اثر خطای انسانی رخ می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: مشکل ما این است که سرعت ساخت بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها در کشور متناسب با میزان افزایش خودروها نیست به صورتی که میزان خودرو در جاده‌های کشور در 7 سال گذشته کمتر از 8 میلیون دستگاه بوده و هم اکنون نزدیک به 17 میلیون خودرو در سطح جاده‌ها تردد می‌کنند.

به گفته رستمی، اعتقاد داریم که با توجه به آمار و هزینه‌های ناشی از سوانح و تلفات رانندگی، نیازمند فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و انجام فعالیت‌هایی هستیم که سهم عامل انسانی در تلفات جاده‌ای کاهش یابد.

وی، یکی از راهکارهای مهم برای کاهش سوانح جاده‌ای را استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام کرد.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه