حرمت هایی که شکسته می شود

حرمت بین بزرگتر و کوچکتر شکسته شده ،حرمت بین محرم و نامحرم در حال کم رنگ شدن است که همه از تاثیرات برنامه های ماهواره است.

به گزارش زرین نامه به نقل از خبرافلاک، ماهواره یکی از قدرتمندترین و فراگیرترین رسانه های ارتباطی و اطلاع رسانی در دنیاست که طیف زیادی از مخاطبان روزانه جذب برنامه های آن می شوند.

ماهواره را می توان اصلی ترین مسئله حال حاضر جامعه ما دانست چراکه به عنوان یک رسانه بیش ترین تاثیرگذاری را برای تغییر فرهنگ ،نگرش و باورها برجامعه می گذارد.

کارشناسان معتقدند که شبکه های ماهواره برای رسیدن به اهداف خاص و مدنظر خود از طریق ساخت فیلم های جذاب و مخاطب جذب کن به تدریج نوع نگرش و باورها را به نفع خودشان تغییر می دهند.

و این درحالی است که درصد بیش تری از مردم فقط به بهانه سرگرمی پای برنامه های ماهواره می نشینند و از اهداف پشت پرده این برنامه ها آگاه نیستند.

خیلی ها معتقدند که ماهواره چاقوی دو لبه است؛ وآن ها فقط جنبه های مثبت ماهواره را استفاده می کنند اما متاسفانه باید گفت که تعداد زیادی از مخاطبان ماهواره همان مردم عادی هستند که گاها اطلاع چندانی هم از آسیب هایی که ماهواره می توانند داشته باشد ندارند؛ چراکه خیلی از برنامه های ماهواره ای در قالب شبکه های سرگرمی چون فارسی وان، در قالب دین و مذهب مانند شبکه های وهابیت و شبکه های سیاسی مثل شبکه بی بی سی بر روی تغییر باور ها و نگرش ها برنامه ریزی می کنند.

آسیب های ماهواره

باید گفت که وابستگی به برنامه‌های ماهواره‌ای سلامت اخلاقی و اجتماعی خانواده ها مورد تهدید قرار می دهد و چه بسا زمینه ساز بسیاری از انحرافات مخصوصا برای قشر جوان می شود.

و اگر نگاهی اجمالی به وضعیت جامعه امروز داشته باشیم تاثیراتی که ماهواره بر نحوه زندگی مان گذاشته است را به عینه مشاهده می کنیم که حتا نوع پوشش های امروز ما به تاثیر از برنامه های ماهواره است چراکه خیلی از جوانان دغدغه شان انتخاب لباس های تبلیغی ماهواره است لذا می طلبد که در رابطه با آسیب های جدی برنامه های مخرب و خانمان برانداز ماهواره به خانواده ها آگاهی داده شود.

کریم زینی وند؛مسئول بسیج ادارات لرستان با اشاره به برخی از آسیب های ناشی از ماهواره به خبرافلاک گفت: الان بنیان بسیاری از خانواده ها متلاشی شده است که ریشه آن در ماهواره است؛ بسیاری از جوانان به مواد مخدر و قرص های روان گردان اعتیاد پیدا کرده اند؛ حرمت بین بزرگتر و کوچکتر شکسته شده ،حرمت بین محرم و نامحرم در حال کم رنگ شدن است که همه از از تاثیرات برنامه های ماهواره است.

وی افزود: تاثیرات عینی ماهواره بایستی به صورت مستند به مردم گفته شود تا نسبت به پیامدهای منفی آن آگاهی پیدا کنند و خودشان به این نتیجه برسند که از ماهواره استفاده نکنند.

این کارشناسی مسائل اجتماعی گفت: مردم باید به این باور برسند که ماهواره آسیب های خطرناکی دارد واگر از روی اجبار چیزی را به مردم تحمیل کنیم مطمئنا به نتیجه نمی رسیم.

زینی وند با اشاره به راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی اظهار داشت: ماباید خانواده ها را نسبت به آسیب های این ابزار تهاجم فرهنگی آگاه کنیم و بتوانیم مردم را اغنایی از خطرات و آسیب ها دور کنیم.

وی دررابطه با جبهه جنگ فرهنگی گفت: نبرد فرهنگی یک عرصه نرم ، حساس و زمان بر است؛ کسانی که در این عرصه کار می کنند باید بصیرت و صبر داشته باشند که بتوانند نتیجه بگیرند.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه