کمک 80 میلیارد تومانی مجمع خیرین به سلامت گلستان

رئیس مجمع خیرین استان گلستان گفت: از سال تاسیس مجمع خیرین استان گلستان تاکنون، 80 میلیارد تومان کمک به سلامت و خرید تجهیزات، ساخت مراکز درمانی و بهداشتی و تعویض دستگاه‌های مستهلک صورت گرفته است.

به گزارش زرین نامه؛ حجت‌الاسلام محمدقاسم لیوانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز برگزار شد، گفت: کارهای زیادی طی مدت فعالیت مجمع خیرین استان گلستان صورت گرفته که می‌توان به ساخت درمانگاه، مرکز دیالیز، مرکز بازپروری قلب در کردکوی و همچنین اهدای تجیهزات پزشکی اشاره کرد.

وی ادامه داد: طبق برآورد از سال تاسیس مجمع خیرین استان گلستان تاکنون 80 میلیارد تومان کمک به سلامت و خرید تجهیزات، ساخت مراکز درمانی و بهداشتی و تعویض دستگاه‌های مستهلک صورت گرفته است.

رئیس مجمع خیرین استان گلستان با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم غم بیماری را از بیماران مرتفع کنیم، تصریح کرد: کسانی که پزشک و پرستار هستند و در امور درمان کمک می‌کنند و همچنین خیرانی که در این راستا گام برمی‌دارند باعث می‌شوند که بیماران تنها درد و غم بیماری را را احساس کنند.

وی در خصوص نقش خیرین در درمان و سلامت اشاره کرد و ادامه داد: طرح تحول سلامت طرح جداگانه‌ای از فعالیت‌های مجمع خیرین استان است که دولت برای حمایت‌های خود و همچنین قرار دادن داروی مورد نیاز در بیمارستان به فریاد بیماران رسیده است.

با پیگیری‌های لنکرانی مجمع خیرین سلامت شکل گرفت

لیوانی در خصوص تشکیل مجمع خیرین در کشور گفت: در زمان باقری لنکرانی وزیر اسبق بهداشت عده‌ای به خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و گزارشی از عملکرد خیران در استان فارس ارائه دادند و مقام معظم رهبری این کار را تایید کرد و با پیگیری‌های وزیر سابق بهداشت یک مجمعی به عنوان مجمع خیرین سلامت در کشور شکل گرفت.

وی با بیان اینکه 130 مورد در شهرستان آق‌قلا خرید تجهیزات پزشکی توسط خیرین صورت گرفته است، ادامه داد: غیر از خرید تجهیزات پزشکی، موارد زیادی برای ساخت و اهدای زمین مرکز بهداشت و درمانی در این شهرستان صورت گرفته است.

10 پروژه سلامت با 10 میلیارد تومان هزینه در گلستان در حال ساخت است

رئیس مجمع خیرین استان گلستان به اقدامات جاری مجمع خیرین استان اشاره کرد و افزود: ساخت مرکز بهداشتی درمانی الغدیر گرگان با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان، پروژه ساخت درمانگاه شبانه روزی گالیکش با هزینه 450 میلیون تومان، ساخت درمانگاه تخصصی در آق‌قلا با مبلغ یک میلیارد تومان، ساخت درمانگاه تخصصی سیمین شهر گمیشان با 250 میلیون تومان، ساخت مرکز دیالیز 14 تختی بندرترکمن با هزینه 400 میلیون تومان، مرکز بهداشت قره قاشلی و رادکان کردکوی در 2 طبقه با 112 میلیارد تومان و ساخت پایگاه بهداشتی بندر ترکمن با هزینه 400 میلیونی جزو 10 پروژه‌ها عمده است که با هزینه‌ای بالغ بر 10 میلیارد تومان با کمک خیرین در حال ساخت است.

1000 خیر سلامت در گلستان وجود دارد

لیوانی با بیان اینکه بیش از یک‌هزار نفر خیر در استان گلستان وجود دارد، اظهار کرد: ساخت بیمارستان یک‌هزار تخت خوابی در گرگان و گنبد، خرید دستگاه «اندوسونگرافی» برای درمان بیماران سرطانی، ساخت خوابگاه دانشجویی دختران و پسران در شهرستان گرگان به صورت متمرکز و خرید تجیهزات پزشکی نیاز‌های استان در بخش سلامت است که نیاز است خیرین نسبت به این موضوعات توجه ویژه داشته باشند.

گفتنی است، شماره حساب 0102839131006 با کد شعبه 2134 بانک صادرات پنجم آذر آماده دریافت کمک‌های خیرین سلامت استان است./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه