سموم تقلبی بیماری سرطان را به کشور تزریق می‌کند

زرین نامه: نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از هر نوع کود و سمی برای جلوگیری از آفات محصولات کشاورزی باید با رعایت اصول بهداشتی باشد افزود: سلامت انسان‌ها شوخی بردار نبوده و نیازمند توجه بیشتر و جدی‌تر مسئولان است.

به گزارش زرین نامه، رحمت اله نوروزی با بیان این مطلب که بی‌توجهی و اهمال در وظایف از سوی مسئولان موجب بروز بیماری‌های خطرناکی در انسان‌ها شده است تصریح کرد: میوه‌ها و سبزیجاتی که باید سلامتی انسان را تضمین کنند در سایه کود‌های تقلبی وارداتی سردمدار تزریق بیماری سرطان شده‌اند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس با تأکید بر اینکه استفاده از کود و سموم شیمیایی تقلبی و از رده خارج و وارداتی در کشاورزی موجبات افزایش سرطان معده را در کشور فراهم کرده است گفت: ایجاد مراکز آزمایشگاهی برای آزمایش سموم قبل از استفاده می‌تواند معضلات پیرامون آن را کاهش دهد.
نماینده مردم علی آبادکتول و کمالان در مجلس نهم با تأیید مرجوع شدن بخشی از محصولات آلوده صادراتی افزود: متأسفانه مسئولان به جای معدوم کردن این محصولات آلوده به سموم تقلبی، آن‌ها را بین مردم توزیع می‌کنند که نتیجه آن گسترش رعب‌انگیز سرطان بین مردم ، به ویژه در میان کودکان معصوم است.
وی با بیان اینکه باید مسئولان به طور جدی با محصولات کشاورزی درگیر با سموم شیمیایی تقلبی مبارزه کنند تصریح کرد: سلامتی مردم اهمال و سستی در وظایف و مسئولیت‌ها را نمی‌پذیرد.

دبیرفراکسیون نمایندگان شمال شرق مجلس‌ نهم یک‌پارچه سازی اراضی کشاورزی، به کار‌گیری سیاست الگوی مناسب کشت و شناسنامه‌دار شدن محصولات باغی و زراعی را عامل مهمی در سلامت محصولات و به تبع آن سلامتی افراد دانست و گفت: مسئولان باید نظارت جدی‌تر و همه‌جانبه‌تری داشته باشند و با ایجاد مراکز آزمایشگاهی مجهز تمامی محصولات را قبل از عرصه به بازار از نظر سلامت آزمایش کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی رحمت اله نوروزی

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه