نقش بسزای تعاونی‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی

معاون وزیر تعاون با بیان اینکه تعاونی‌ها نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند، گفت: فعالیت تعاونی‌ها در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هفت رویکرد مهم و زیربنایی شکل گرفته که زیربنای کلیه فعالیت‌ها در این زمینه است.

به گزارش زرین نامه؛ سیدحمید کلانتری، در دیدار با استاندار خراسان جنوبی، با بیان اینکه در حال حاضر 2 میلیون و 600 هزار تعاونی در دنیا فعالیت می‌کنند، گفت: بالغ بر یک میلیارد نفر نیز در این تعاونی‌ها عضویت دارند که نشان دهنده گستردگی فعالیت تعاونی‌ها در دنیاست.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها در ایران سابقه‌ای 80 ساله دارند، ادامه داد: قانون تعاونی‌ها در سال 1314 در ایران تصویب و به مرحله اجرا گذاشته شد.

کلانتری ترویج فرهنگ تعاون در جامعه، توسعه مدیریت در تعاونی‌ها، تقویت تعاملات شبکه‌ای تعاونی‌ها و همکاری‌های بین بخشی دستگاه‌های مختلف با تعاونی‌ها را از جمله مهمترین این رویکردها دانست و تصریح کرد: تعیین مشوق‌های لازم برای تعاونی‌های فعال، توسعه بازار برای صادرات محصولات تعاونی‌ها و تعمیم نظارت بر شبکه تعاونی‌ها از دیگر رویکردهای مهمی است که فعالیت‌های بخش تعاون بر پایه آن بنا نهاده شده است./ایسنا

انتهای پیام/م