جوان و نیروی انسانی ما باید خودش بتواند شغل ایجاد کند

پدر علم ict ایران گفت: در فرآیند ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان دانشگاهی هیچ کمکی از دولت درخواست نکردیم چرا که می دانیم دولت در تنگنای اقتصادی قرار دارد و معتقدیم جوان و نیروی انسانی ما باید خودش بتواند شغل ایجاد کند.

به گزارش زرین نامه؛ علی اکبر جلالی پدر علم ict ایران شب گذشته در نشست مشترک دانشگاهیان و نخبگان حوزه ict استان گلستان با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در استان گلستان با همت مسئولین و دانشگاهیان و شورای برنامه ریزی استان، اجرای طرح «استان مجازی» در چهار پروژه «شهرهای الکترونیک»، «مشاغل دانش بنیان»، «سیستم یکپارچه استانی» و «سیستم ویدئو کنفرانس استانی» را به عنوان پایلوت کشوری آغاز کردیم.

وی در ادامه به دلایل نیازمندی کشور به حوزه ICT اشاره کرد و عنوان داشت: ما در رشته های حوزه ICT فارغ التحصیل دانشگاهی داریم اما در مشاغل آن به صورت حرفه ای ضعیف هستیم بنابراین در طرح استان مجازی 5000 فارغ التحصیل بیکار در مقاطع مختلف دانشگاهی را گرد آوردیم و در چهار دوره آموزش عمومی به تقویت روابط عمومی و تقویت ظرفیت اشتغالزایی و اشتغال پذیری در آنان پرداختیم.

جلالی با بیان اینکه ژاپن اگر پیشرفت صنعتی داشت به این خاطر بود که نیروی کار متعهدی داشت، تصریح کرد: در فرآیند ایجاد شغل برای فارغ التحصیلان دانشگاهی هیچ کمکی از دولت درخواست نکردیم چرا که می دانیم دولت در تنگنای اقتصادی قرار دارد و معتقدیم جوان و نیروی انسانی ما باید خودش بتواند شغل ایجاد کند.

پدر علم ICT کشور تأکید کرد: زمزمه های حاکی از آن است که دولت جوانان معتاد را بیمه خواهد کرد؛ درخواست ما این است بیاییم پیش از اینکه جوان ما در دام اعتیاد گرفتار شود بیمه اش کنیم از همین رو از دولت می خواهیم فارغ التحصیلان بیکار استان که در طرح استان مجازی شرکت کردند را بیمه کند و ما نیز در عوض قول بازدهی می دهیم.

جلالی در پایان عنوان کرد: ما باید جهانی شدن را بپذیریم متأسفانه امروز تبدیل به مارکت جهانی شدیم ولی جهان مارکت ما نیست ما باید به سمت فعالیت در حوزه ICT هستیم و باید یک لایه جدید از دانش را به کار ببریم.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه