استان گلستان رتبه دوم کاهش جمعیت کیفری در کشور را کسب کرد

مدیرکل زندان‌های استان گلستان گفت: در آخرین ارزیابی سازمان زندان‌ها،استان گلستان رتبه دوم کشوری را در کاهش جمعیت کیفری به خود اختصاص داد.

به گزارش زرین نامه؛ محمود امینی اظهار داشت: در آخرین ارزیابی سازمان زندان‌های کشور درباره کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، استان گلستان رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: جمعیت کیفری استان گلستان در 5 ساله سوم توسعه قضایی یعنی از سال 89 تاکنون با شیبی مناسب در حال کاهش است و آمار زندانیان استان گلستان از 700 نفر در سال 89 به حدود 5 هزار نفر در سال جاری رسیده است.

مدیرکل زندان‌های استان گلستان تصریح کرد: استان گلستان بیشترین تراکم جمعیت کیفری در کشور را داراست و تنها در استان 2 زندان در شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس و یک کانون اصلاح و تربیت در شهرستان گرگان وجود دارد و هر زندان دارای 14 حوزه قضایی است که این سبب افزایش تراکم جمعیت زندانیان است.

امینی گفت: تصمیمات خوبی که در کمیته کاهش جمعیت کیفری استان گلستان گرفته و اجرایی می‌شود یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش جمعیت کیفری است.

وی همچنین گفت: در آخرین ارزیابی سازمان زندان‌های کشوردرباره تعامل با مسئولان قضایی و حضور قضات در زندان‌ها، استان گلستان در این زمینه نیز رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

مدیرکل زندان‌های استان گلستان تاکید کرد: نقش محوری حضور قضات در زندان‌ها بر کاهش جمعیت کیفری تاثیر دارد و در خصوص حضور قضات در مجموعه زندان‌های، استان همیشه دارای رتبه‌های یک تا 3 در کشور بوده که در سه ماهه نخست سال جاری پس از ارزیابی سازمان رتبه نخست، سه ماهه دوم رتبه دوم و سه ماهه سوم نیز رتبه سوم حضور قضات در مجموعه زندان‌های استان و کانون اصلاح و تربیت را کسب کرد.

امینی اظهار داشت: حضور مستمر و موثر قضات در زندان‌ها و کانون اصلاح و تربیت، کاهش جمعیت کیفری را در پی دارد./تسنیم

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه