جاده ابر مجوز محیط زیست نمی خواهد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت احداث جاده ابر و لزوم شکستن این بن بست گفت: جاده ابر راه روستایی است و مجوز محیط زیست نمی خواهد.

به گزارش زرین نامه؛ الیاس نادران در جمع مردم شهرستان علی آباد کتول با اشاره به علت اجرایی نشدن مصوبه در خصوص جاده ابر دولت بیان کرد: مسئولان استانی و برخی از مسئولان ملی اراده ای برای عملیاتی کردن این خواسته مردم ندارند.

وی با بیان اینکه در دولت قبلی توافق نامه ای با حضور معاونان محیط زیست مبنی بر انجام این پروژه امضاء شد، اظهار کرد: بعد از این توافق، در کمیسیون ماده 32 قانون برنامه چهارم با توجه به اینکه هر طرح عمرانی که بخواهد اجرا شود باید ملاحظات اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی آن لحاظ شده باشد، این پروژه در کمیسیون تائیدیه گرفت و سپس در کمیسیون ماده 32 نیز مصوب و برای آن ردیف بودجه تعیین شد.

این نماینده مجلس اذعان داشت: مانع اصلی مسئولان استانی دستگاه های اجرایی هستند که نمی خواهند این کار انجام شود و بهانه شان محیط زیست است.
نادران با اشاره به اینکه جاده درجه 3 روستایی موافقت محیط زیست نمی خواهد، افزود: سالانه 10 ها هزار کیلومتر در داخل کشور جاده روستایی کشیده می شود که یکی از آن ها هم موافقت محیط زیست نگرفته است.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه جاده ابر به عنوان یک جاده درجه 3 روستایی تعیین شد که باز هم مخالفت می شود، تصریح کرد: اراده ای برای اجرای این پروژه وجود ندارد اما باید همه تلاش کنیم تا این کار انجام شود.

این نماینده در ادامه با پاسخ به کسانی که می گویند جاده آزادشهر به شاهرود در حال چهار بانده شدن است و نیاز به جاده ابر نیست، گفت: اگر جاده آزادشهر به شاهرود اتوبان هم شود مشکل اتصال شمال به شاهرود حل نمی شود و چرا که این جاده مالرو بوده و بعداً به یک جاده نظامی بین پادگان نوده و چهل دختر تبدیل شده که قبل از انقلاب آسفالت سرد ریختند و هر بار هم مقداری از پیچ هایش را برداشتند وهم مقداری آن را تعریض کردند.

وی اذعان داشت: جاده غیر مهندسی را هر چه صاف کنند استاندارد نمی شود زیرا اتوبان و آزادراه از لحاظ شیب، پیچ و سرعت استانداردهای خاص خود را دارند.

نادران ادامه داد: با یک سیل جاده جنگل گلستان بسته می شود و فقط یک جاده می ماند که با وجود این همه گرفتاری برای ما، آقایان به آن توجهی ندارند.

وی با بیان اینکه مخالفان به دلیل عدم حضور در این منطقه به اهمیت وجود جاده ابر پی نبرده اند، اظهار کرد: کسانی که نگران جاده ابر هستند باید اینجا زندگی کنند تا متوجه مشکلات مردم و علت این خواسته آن ها شوند.

نادران تصریح کرد: این جاده جدا از مسائل اقتصادی و کوتاه شدن مسیر به لحاظ بسیاری از مسائل انسانی و امنیتی کشور نیز مهم است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پروژه جاده ابر را علاوه بر مسائل اقتصادی از لحاظ انسانی و امنیتی نیز برای کشور مهم دانسته و گفت: با تعریض جاده های موجود در استان مشکلات مردم برطرف نمی شود بلکه احداث جاده ابر بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

امین اله منتظری خبر نگار زرین نامه

اخبار مرتبط:

بازدید پرهیاهوی مسئولین از جاده ابر/ باز هم ساز منفعت طلبان کوک شد

هیاهوی اتفاق افتاده درباره جاده ابر سیاسی است

‌دولت و مجلس در موضوع احداث جاده جنگل ابر حساس شده‌اند

انتهای پیام/ت

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه