دکتر صابری :استقلال‌کشور؛ درسایه‌حمایت از نخبگان

زرین نامه: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با تاکید بر ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، گفت: به طور حتم استقلال هر کشوری منوط به پیشرفت علمی و پیشرفت علمی در گرو حمایت از نخبگان است.

به گزارش زرین نامه، رضا صابری در گفت ‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه در بحث حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بهترین اقدام اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است، تصریح کرد: قرار بود که بر اساس این قانون صندوقی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل شود، اما متأسفانه در چند سال اخیر این قانون از سوی دولت مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.
نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه اساسنامه صندوق حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با تلاش‌های مجلس نهم تدوین شد، گفت:‌ به طور حتم فعالیت این صندوق نیازمند حمایت مسئولان دولتی است.
وی با بیان اینکه تأخیر دولت در تدوین اساسنامه و ایجاد صندوق حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان قابل دفاع نیست، افزود:‌ با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، متأسفانه دولت در این زمینه ضعیف عمل کرده است.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه یکی از رویکردهای علم وفناوری در کشور توجه به درون‌مداری و برون‌مداری علمی است، یادآور شد:‌ به‌طور حتم برای رشد علمی در کشور باید به هر دو رویکرد توجه شود، هم‌اکنون باید قدرت ارتباط با دنیای علم را داشته باشیم اما اگر از رویکرد درون‌مداری غافل شویم به‌طور حتم محتاج اندیشه کشورهای دیگر می‌شویم.
صابری با تأکید بر حمایت از صاحبان فکر و اندیشه، گفت: استقلال یک کشور منوط به پیشرفت علمی و حمایت از نخبگان است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از قدیم فرارمغزها و خروج نخبگان از کشور مطرح بوده است، افزود: ما خروج علمی افراد را امری ناپسند نمی‌دانیم، به‌طور حتم یکی از راه‌های دستیابی به علم مهاجرت علمی است اما مهم این است که نخبگان علمی خارج از جغرافیای کشور به فکر توسعه و آبادانی ایران باشند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه