رسانه محلی محوری برای حل مشكلات بايد در وزارت ارشاد جای بگيرد/ مسئولين بايد مديران پاسخگو و روابط عمومی محور پرورش دهند

اين مدرس خبرنگاري با اشاره به اينكه تا زير ساخت رسانه محوري در استان ها و رسانه محلي محوري در مجموعه سياست گذار رسانه اي كشور كه وزارت ارشاد است جاي نگيرد بسياري از مشكلات در اين حوزه خواهيم داشت، افزود: تا كوچكترين توقع خبرنگاران دارند كه و آن اخذ حمايت و بيمه خبرنگاري است حل نشود اين صنف با مشكلات عديده اي مواجه خواهد بود.

به گزارش زرین نامه؛ هادي طوماري مدرس خبرنگاري و مسئول خبرگزاري تسنيم استان گيلان در نشست تخصصي نقش رسانه ها در افق توسعه استان گلستان، اظهاركرد: اميدوارم " گلستان ما " تبديل به تريبون جهاني استان گلستان شود و بتوانند اين استان را به سرتاسر جهان معرفي كند.

وي ادامه داد: طبق آمار در كشور بايد 7 ميليون تيراژ روزنامه هاي كشور باشد كه مي بينيم در عين ناباوري اين ميزان حدود 2ميليون است و اين نشان دهنده پائين بودن تيراژ روزنامه هاي سراسري است.

طوماري افزود:رسانه هاي محلي به دليل اينكه مردم علاقه بيشتري به شنيدن و مطالعه اخبار محدوده زندگي خود دارند با اقبال خوبي همراه هستند.

وي درادامه تصريح كرد: شبكه هاي اينترنت باعث شده است رسانه ها بيشتر به سمت فضاهاي مجازي بروند و براي پيداكردن مخاطب به اين عرصه ها نيز وارد شوند و به همين منظور رسانه هاي مكتوب نسخه هاي اينترنتي را براي خود ايجاد كرده اند.

اين مدرس خبرنگاري با اشاره به اينكه تا زير ساخت رسانه محوري در استان ها و رسانه محلي محوري در مجموعه سياست گذار رسانه اي كشور كه وزارت ارشاد است جاي نگيرد بسياري از مشكلات در اين حوزه خواهيم داشت، افزود: تا كوچكترين توقع خبرنگاران دارند كه و آن اخذ حمايت و بيمه خبرنگاري است حل نشود اين صنف با مشكلات عديده اي مواجه خواهد بود.

وي با بيان اينكه در روند صدور مجوز نشريات بايد بازنگري شود، خاطرنشان كرد: بسياري از نشريات بايد با روشهاي مختلفي و در چارچوب آئين نامه ها مجوز مي گيرند و هيچ موقع پروانه فعاليت خبرنگاران چارچوبي نداشته و اگر هم داشته اجرايي نشده است و اين يك ضعف عمده است.

طوماري با انتقاد از عدم پاسخگويي مديران در همه دولت ها افزود: عدم اطلاعات مناسب مي تواند در يك منطقه جغرافيايي بحران ايجاد كند و كاري كند كه به جاي مديريت بحران توسط رسانه اين بحران باشد كه رسانه ها را مديريت كند.

وي پرورش مديران پاسخگو و روابط عمومي محور را يكي از اصول مهم دانست، گفت: به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص مطالبه گري از مسئولان و لزوم پاسخگويي و حضور مسئولين در مراكز پاسخگويي همچون دانشگاه ها اين امر ضروري به نظر مي رسد.

سرپرست خبرگزاری تسنیم در استان گیلان ايجاد تعاوني هاي فراگير رسانه اي در مراكز استان را يك امر بسيار واجب دانست و تصريح كرد: دريافت تسهيلات دفاتر رسانه اي يكي از آئين نامه هايي است كه مغفول مانده است و بسياري از رسانه هاي ما با اين مشكل مواجه هستند.

وي در ادامه افزود: تقويت كانون ها و انجمن هاي روزنامه نگاري صنفي نه به عنوان يك ركن سياسي كه بخواهد از آن سوء استفاده شود مي تواند براي پيگيري هاي صنفي خبرنگاران موثر باشد.

طوماري ايجاد روابط عمومي الكترونيك را بسيار موثر در امر اطلاع رساني ارزيابي كرد و اذعان داشت: يكي از مشكلات عمده در رسانه ها بحث توليد محتوا است كه مي تواند با آموزش اين مشكل را مرتفع نمود.

وي وحدت بين اقوام استان گلستان را به عنوان نماد براي معرفي شدن استان در جهان اسلام دانست و گفت: رسانه هاي استان گلستان مي توانند هرچه بيشتر اين وحدت موجود در استان گلستان را به جهانيان معرفي نمايند.

اين مدرس روزنامه نگاري با اشاره به اينكه بحث سوژه محور و پرونده محوري در بسياري از رسانه هاي استاني وجود ندارد، اذعان داشت: استان گلستان استاني است كه مي تواند در حوزه رسانه حرفي براي گفتن داشته باشند و يكي از استان هايي است كه در حوزه آموزش فعاليت هاي مناسبي را داشته است./گلستان ما

انتهاي پيام/ت