همراه داشتن زنجیرچرخ در محورهای کوهستانی گلستان الزامی است

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: مسیرهای کوهستانی استان گلستان به علت ریزش برف و باران لغزنده است و وسایل نقلیه برای عبور از این جاده‌ها نیازمند بستن زنجیرچرخ هستند.

به گزارش زرین نامه؛ علی بخش رستمی از باز بودن همه راه‌های استان گلستان خبر داد و اظهار داشت: شب گذشته در مسیرهای کوهستانی درازنو در حوزه کردکوی، توسکستان در گرگان، خوش‌ییلاق در آزادشهر، قلعه‌قافه و دوزین در مینودشت و گلیداغ در مراوه‌تپه، به ارتفاع 15 سانتی متر برف باریده است.

به گفته وی، ماموران راهداری و راهداران در این مدت اقدامات لازم برای نمک‌پاشی و برف‌روبی این مسیرها را انجام دادند، اما هنوز سطح جاده‌ها لغزنده بوده و رعایت جوانب احتیاط و بستن زنجیر چرخ ضروری است.

وی از هم مردم و مسافران خواست که در شرایط برفی و بارانی از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت انجام سفر، تجهیزات لازم ایمنی و زمستانی به ویژه زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان گفت: براساس اعلام هواشناسی این وضعیت جوی تا روز دوشنبه هفته جاری ادامه دارد.

وی گفت: حرکت با سرعت مطمئنه، رعایت فاصله طولی و همکاری با پلیس راه و راهداران از موارد ضروری دیگری است که رعایت آنها سفری ایمن را برای رانندگان فراهم می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: ماموران و راهداران استان گلستان با شروع برودت هوا به صورت مستمر در جاده‌ها و به‌ویژه محورهای کوهستانی حضور دارند و در حال گشت‌زنی هستند.

استان گلستان بیش از 5 هزار کیلومتر راه دارد که بیش از یک‌هزار و 600 کیلومتر آن برف‌گیر است./تسنیم

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه