دنیا تشنه حقایق است/ منابع اصیل اسلامی در اختیار جهانیان قرار گیرد

علی یاور جوان دانمارکی با اعتقاد به اینکه دنیا تشنه حقایقی است که رهبر ایران نیز در نامه اخیر خود به جوانان امریکای شمالی و اروپا به آن اشاره کرده اند، ترجمه و نشر منابع معتبر و اصیل اسلامی برای جوانان جهان را از مسلمانان خواستار شد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ بعد از عرض سلام به امام رضا (ع) و زیارت حرم مطهر، یکی از رواق ها را برای دمی آرام گرفتن انتخاب می کنم، اما دقایقی نگذشته که صدایی گرم اما ناآشنا توجه ام را به خود جلب می کند، سرم را که می چرخانم خانم جوان به همراه همسر و 2 فرزند خردسالش را می بینم که به نظر ایرانی نیستند.

بعد از سلام و آشنایی مقدماتی با خانم جوان که فارسی را هم دست و پا شکسته صحبت می کند متوجه می شوم آن ها از جوانان اروپایی هستند که از دانمارک برای زیارت حرم امام رضا (ع) به ایران سفر کرده اند، فرصت را مغتنم شمرده و با آ نها وارد صحبت می شوم.

از احساس خانم جوان درباره مشهد که می پرسم، می گوید: ما 2 بهشت داریم، بهشتی در آسمان و بهشتی دیگر هم در زمین. به نظر من ایران با وجود حرم امام رضا (ع) جنتی را می ماند که میان زمین می درخشد.

دقایقی از صحبت های صمیمانه مان نمی گذرد که علی یاور همسر خانم جوان دانمارکی هم وارد گفتگو می شود.

از علی یاور می پرسم نظرتان درباره نامه آیت الله خامنه ای رهبر ایران به جوانان امریکای شمالی و اروپایی چیست، که عنوان می کند: سران کشور های غربی دائماً در حال برنامه ریزی برای اسلام هراسی هستند و سعی در کوچک و حقیر جلوه دادن مسلمانان دارند.

دنیای غرب نمی خواهد مردم با حقیقت اسلام آشنا شوند

یاور معتقد است دنیای غرب نمی خواهد اسلام و مسلمانان در جهان قدرت بگیرند چرا که می دانند در این صورت جوانانشان با حقیقت اسلام آشنا شده و جذب این دین خواهند شد.

وی که نامه رهبر معظم انقلاب را سرشار از نکات ارزنده برای تشنگان حقیقت می داند، ادامه می دهد: آیت الله خامنه ای با نامه اخیر خود در دعوتی عمومی از جوانان امریکای شمالی و اروپا خواسته اند تا خودشان مستقیماً به منابع اصلی دست یافته و با آنچه حقیقت اسلام است، آشنا شوند.

این جوان دانمارکی با اشاره به وظیفه مسلمان در قبال این نامه می گوید: مسلمانان باید در گام نخست این نامه را تا حد توان باز نشر دهند که به دست جوانان کشورها برسد و اما گام دوم و مهمتر آن است که مسلمانان کتب اصیل و معتبر اسلامی، قرآن و سیره ائمه (ع) را به زبان های مختلف ترجمه و برای دسترسی آسانتر بین مردم، بخصوص جوانان اروپا و امریکای شمالی توزیع کنند.

انتهای پیام/ت

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه