ناهارخوران امروز را فراموش نمی کند

زرین نامه: ناهارخوران 7 بهمن 91 امروز را فراموش نمی کند، روزی که رشته های اختاپوسی چینی از دل آن زدوده شد و این دیو هزار چهره نقاب از رخ جنگل دلنواز النگدره بر کشید و برای همیشه با ناهارخوران وداع کرد.

صبح امروز وقتی شنیدیم که مجتمع پرسپولیس قرار است تخریب شود، به اتفاق دوستان به این نقطه رفتیم . چه خبر بود . گویا همه منتظر این لحظه بودند. کم کم داشتند اثاثیه را خالی می کردند تا پس از تخلیه کامل ، تخریب مجتمع آغاز شود . اما اهالی خانه گویا تمایلی به خالی کردن وسیله ها نداشتند و گویا احساس می کردند که قرار است معجزه ای روی دهد . معجزه گر مهدی به آبادی مالک این مجموعه بود که گویا به تهران رفته بود تا از طریق دیوان عدالت اداری حکم منع تخریب بگیرد .

خواهر و اقوام صاحبخانه مدام با نماینده شهرداری و نیروی انتظامی صحبت می کردند که با توجه به اینکه اثاثیه ما زیاد است ، چهل و هشت ساعتی را به ما وقت بدهید اما گویا مسئولین هم واقف بودند که در این خریدن زمان رازی نهفته است و در صدد بودند که با توجه به همگرایی و آمادگی مناسب وسایل و تجهیزات و نیروهای انتظامی کار را یکسره کنند، اما جیغ و داد و بیداد اهل خانه مانع کار می شد .

هر ساعت که می گذشت بر تعداد نسوانی که متعلق منتسب به صاحبخانه بودند افزوده می شد و گویا سعی داشتند با تهییج احساسات مسئولین مربوطه چهل و هشت ساعت وقت بگیرند . این بازی صاحبخانه نتیجه داد و کار برای ساعتی تعطیل شد .

بسیاری از افراد و گروههای خبری صدا و سیما و سایر نهادها با دیدن این صحنه ها از محل رفتند و فکر کردند این یک نمایش تکراری است و کسی قادر به تخریب پرسپولیس نیست ، همانطور که در این سالها کسی نتوانست آن را تخریب کند .

همزمان شورای تامین استان جلسه داشت و گویا افراد داخل جلسه همگی اتفاق نظر داشتند که این مجموعه حتما باید تخریب شود . اما تلفنی به یکی از اعضای جلسه شد که تخریب فعلا متوقف شد . این جمله در جلسه شورای تامین خوانده شد و شورای تامین با دستور دادستان دستور داد که همین امروز قاطعانه باید این مجتمع تخریب شود .قضیه آنقدر مهم بود که خود دادستان مستقیما هدایت آن را بر عهده داشت .

کیاپور مدیر کل امنیتی استاندار اولین مسئولی بود که به محل رسید . وی خطاب به مجریان تخریب گفت که چرا دست دست می کنید و کار را شروع نمی کنید . تلفن ها شروع شد و گفته شد که حتما باید حکم امروز اجرا شود . با دستور کیاپور لودر کم کم کارش را شروع کرد که بانوان منزل خود را به جلوی درب مجتمع انداختند و با داد و بیداد خواستند از این موضوع جلوگیری کنند .

ابراهیم کریمی شهردار گرگان سر می رسد . مادر به آبادی خطاب به وی می گوید که به ما مهلت دهید . کریمی گفت : ما دو ماه به شما مهلت دادیم ، چرا در این دو ماه تخلیه نکردید ، این همه به شما زمان دادیم حال می گویید ، چهل و هشت ساعت دیگر هم وقت دهید. کریمی گفت : لودر ما با وسایل داخل ساختمان کاری ندارد و قسمتهای جلویی ساختمان که خالی است را تخریب می کند .

برادر به آبادی که گویا مدام از تهیه فیلم و ارسال آن برای شبکه های بیگانه سخن می گفت با تهدید نیروی انتظامی خاموش می شود و دیگر چیزی نمی گفت . دیگر خود اعضای خانواده باور کرده بودند که پرسپولیس رفتنی شده و هیچ امیدی برای بازگشت آن نیست . حتی اثری از مهدی هم نیست .

لودرها شروع کردند . ابراهیم کریمی ، مختار زرگرانی و کیاپور به همراه مامورین انتظامی تا آخر پای کار بودند و قسمتهای زیادی را از مجتمع تخریب نمودند . دیگر برای همه مشخص شد که قانون با کسی شوخی ندارد . ابراهیم کریمی گفت : این هشداری برای همه کسانی است که در حریم شهرها ساختمان هخای غیر مجاز ساخته اند .

در لابلای وسایل تخلیه شده مقداری شیشه پیدا می شود . این موضوع صحت شنیده هایی که در این منطقه مرکز تولید شیشه بوده را افزایش می دهد . البته چیزهای مهم دیگری هم پیدا شد که در صورت لزوم بعدا به آن اشاره خواهیم کرد . شاید به دلیل وجود همین چیزها بود که اهل محل خیلی دوست داشتند چهل و هشت ساعت وقت داشته باشند تا همه مدارک تخلف را از صحنه پاک کنند .

بالاخره ناهارخوران 7 بهمن 91 را فراموش نمی کند . وجود شهدای گمنام باعث شد تا عده ای از افراد با روابط اختاپوسی بتوانند در دل جنگل برای خود مامنی بسازند ، غافل از اینکه روزی رسوا خواهند شد .

فرامرز گلستانی

منبع: گلستان ما

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه