بازدید 120 زندانی گرگانی از سرزمین های نور / زندانی: اگر زودتر با این سرزمین آشنا می شدم جرمی مرتکب نمی‌شدم

چهارمین کاروان راهیان نور زندانیان گرگانی با همکاری سپاه گرگان و اداره کل زندان های استان گلستان راهی مناطق عملیاتی دفاع مقدس شد.

به گزارش زرین نامه؛ باقر رحمانی، جانشین سپاه گرگان در گفت و گو با خبرنگار کوله بار اظهار داشت: این اقدام برای چهارمین سال پیاپی است که در استان گلستان صورت می گیرد و اتفاقی کم‎نظیر در سطح کشور و با هماهنگی اداره کل زندان‎های گلستان است.

وی ادامه داد: اعزام این تعداد زندانی جرائم غیرعمد به مناطق عملیاتی جنوب اثرات روحی و معنوی بسیار زیادی بر این افراد گذاشته و مورد استقبال فراوان قرار گرفته است.

این مقام مسئول ادامه داد: این کار با همکاری پایگاه بسیج علی ابن موسی الرضا(ع) زندان گرگان صورت گرفته و کار ثبت نام و پیگیری برای اعزام این زندانیان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس به عهده آنها بوده است که در این زمینه، سپاه نینوا گلستان و گرگان نقش مهمی ایفا نموده است.

جانشین سپاه گرگان در ادامه افزود: سه سال گذشته بود که در طی بازدید مسئولان سپاه گرگان از زندان این شهر، پیشنهاد بازدید زندانیان از مناطق عملیاتی دفاع مقدس مطرح شد که با وجود محدودیت های پیش رو، این اتفاق تحقق یافت و امسال شاهد حضور چهارمین کاروان زندانیان گرگان به سرزمین های نور هستیم.

رحمانی خاطر نشان کرد: تا به امروز 480 نفر از زندانیان گرگانی از سرزمین های نور بازدید نموده اند و بحمدالله تا به امروز مشکلی خاصی رخ نداده است و زندانیان توانسته اند از معنویت مناطق عملیاتی دفاع مقدس بهره ببرند.

وی اظهار داشت : دشمن تمام توان خود را به کار گرفته است و هدف آنها تخریب مسائل دینی و مذهبی است، لذا اعزام زائران به مناطق عملیاتی در واقع واکسینه کردن در برابر این گونه هجمه هاست.

تاثیرات روحی و معنوی مناطق عملیاتی دفاع مقدس بر روی زندانیان

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج علی ابن موسی الرضا(ع) زندان گرگان با اشاره به استقبال زندانیان از حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس گفت: امسال بیش از 500 نفر برای حضور در سرزمین های نور ثبت نام نموده بودند که اولویت کار با کسانی بود که نخستین بار است اعزام می شوند و از این میان 120 نفر انتخاب شدند.

محمد علی موسوی ادامه داد: زندانیانی که سال گذشته در این سفر معنوی حضور داشتند، خیلی اصرار داشتند که امسال هم مسافر سرزمین های نور باشند.

وی افزود: یکی از زندانیان گرگانی، زمانی که با مناطق عملیاتی دفاع مقدس آشناتر شد، با من درد دل می کرد و می گفت که اگر قبل از ارتکاب جرم، با سرزمین های نور آشنا می شدم، هرگز تخلفی در زندگی ام نمی کردم. این موضوع بیانگر تاثیرات معنوی و تربیتی راهیان نور بر روی زائران است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: زندانیان گرگانی از مناطق عملیاتی شلمچه، اروند،فتح المبین،طلائیه، هویزه و دهلاویه، مسجدجامع خرمشهر، شوش دانیال و... بازدید می کنند و با حضور در مجتمع اردوگاهی شهید باکری خرمشهر از رزمایش فرهنگی بصیرتی ستارگان زمینی دیدن می کنند.

وی برکت دیگر این نوع سفرها را اعتماد سازی نسل جوان دانست و گفت: نسل جوان امروز با دیدن رشادت‌های نسل جوان برایش هویت ایجاد شده و به تاریخ همراه با موفقیت خویش می نازد و در مقابل جریان های نا امید کننده مقاوم می شود.

موسوی ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس افرادی بودند که تمامی هستی خود را، یعنی جان خویش را فدا و بزرگترین فداکاری را کردند و در صحنه غیرت ملی و دینی خوش درخشیدند و قهرمانان تاریخی ایران شدند که سفرهای راهیان نور موجب شده است تا از این لحاظ از قهرمانان این دوران تجلیل و تقدیر شود.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه