شعبات نظارتی برای مبارزه با گران‌فروشی فعال شدند

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان با اشاره به اجرای طرح ویژه نظارتی ایام نوروز گفت: شعبات نظارتی برای مبارزه با گران‌فروشی در استان فعال شدند.

به گزارش زرین نامه؛ حسین حسن‎پور اظهار کرد: طرح ویژه نظارتی ایام نوروز در دو مرحله اجرا می‎شود که مرحله نخست آن از شنبه 16 اسفندماه آغاز می‌شود و تا 29 اسفند جاری ادامه دارد، استارت مرحله دوم طرح نیز از یکم فروردین‌ماه زده می‎شود و تا 15 فروردین‌ماه سال 94 تداوم دارد.

وی با بیان اینکه شعبات نظارتی در ادارات تعزیرات سراسر استان فعال است، تصریح کرد: در شهرستان‎های گنبدکاووس، کردکوی، بندرترکمن، علی‎آبادکتول و مینودشت یک شعبه فعال است و در شهرستان گرگان سه شعبه برای رسیدگی به پرونده‎های نظارتی فعالیت می‎کند.

*مبارزه با گران‌فروشی در دستور کار تعزیرات حکومتی است

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان از فعالیت 23 نیروی انسانی برای بررسی گزارش تخلفات واصله از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد و یادآور شد: نظارت بر اجرای طرح تنظیم بازار تشدید شده و گشت‎های ویژه مشترک و سیار برای این منظور تعیین شده است.

حسن‎پور، حفظ، تعادل، تنظیم بازار و خدمات سفر را از ماموریت‎های تعزیرات حکومتی برشمرد و ادامه داد: گشت‎های مشترک در راستای اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز برای پیشگیری از تخلفات احتمالی، مبارزه با گران‌فروشی و حمایت از حقوق مصرف‎کنندگان به صحنه می‎آیند.

وی با بیان اینکه نظارت بر کالاهای پرمصرف در دستور کار تعزیرات حکومتی قرار دارد، اضافه کرد: نظارت بر قیمت مرغ، گوشت، آجیل، البسه، کیف، کفش، سوخت، آژانس‎های مسافرتی، رستوران‎ها، هتل‎ها و ...برای حفظ و تعادل قیمت‎ها از اهداف اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز است.

*روند نظارت بر پرونده‎ها در کمترین زمان انجام می‎شود

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان از تسریع رسیدگی به پرونده‎ها خبر داد و گفت: پرونده‎های متخلفان خارج از نوبت بررسی می‎شود.

حسن‎پور با تاکید بر اینکه روند نظارت بر پرونده‎ها در کمترین زمان انجام می‎شود، افزود: زمان رسیدگی تا اجرای حکم حتی به یک ساعت هم نمی‎رسد.

وی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی هم‌سو با دستگاه‎های نظارتی به عنوان یک عنصر پشتیبان قانونی و مرجع رسیدگی محسوب می‎شود، خاطرنشان کرد: طرح نظارتی به منظور رسیدگی به تخلفات اقتصادی در دستور کار قرار دارد.

به گفته حسن‎پور، نظارت بر کالا و خدمات اعم از صنفی و غیرصنفی، بهداشت، دارو و درمان، قاچاق کالا و ارز از محورهای رسیدگی به تخلفات است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان به متخلفان بازار مرغ هشدار داد و گفت: با هر گونه افزایش خودسرانه قیمت مرغ برخورد قاطعانه صورت می‎گیرد.

حسن‎پور با بیان اینکه نظارت بر بازار مرغ با جدیت پیگیری می‎شود، خاطرنشان کرد: شعباتی در این راستا تشکیل شده تا وضعیت عرضه مرغ را بررسی کنند، در این راستا پرونده‎هایی در خصوص مرغ و گوشت منجمد تشکیل شده است./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه