کم کاری خبرگزاری ها در انتشار قلع و قمع مجتمع پرسپولیس

زرین نامه: مجتمع پرسپولیس تخریب شد و در حالیکه انتظار می رفت خبر این تخریب در صدراخبار خبرگزاری ها و رسانه های استانی قرار بگیرد ، متاسفانه شاهد بودیم که در این امر کوتاهی هایی انجام شد که خوبست مسئولین استانی خصوصا معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان به آن توجهی داشته باشند.

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما، از سال 83 که بنای غیر مجاز پرسپولیس در جنب تپه نورالشهدا ساخته شد ، این محل تا سالها محل مناقشه مالک آن و مسئولین استانی بود که شاید مهمترین مناقشه را می توان به درگیری مهدی به آبادی مالک این مجتمع و محمد اتراچالی مدیر کل سابق حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اشاره کرد .

در سال 88 بعد از اخلالی که توسط به آبادی در روند پارک موزه دفاع مقدس ایجاد می شد و وی ادعا می کرد که از مسیر پارک موزه راه قانونی دارد ، نامه ای توسط مدیر کل حفظ آثار و نشرارزشهای دفاع مقدس استان به یکی از نمایندگان استان نوشته می شود و در آن به برخی از موارد در این منطقه اشاره می شود . البته به آبادی در اوج زیرکی این نامه را بدست می آورد . در نامه مواردی ذکر شده بود و به آبادی با توجه به همین موارد شکایتی را علیه این مدیر کل تنظیم کرد و با توجه به کمبود مستندات لازم ، توانست در دادسرای نظام ، اتراچالی را 2 میلیون تومان محکوم نماید .

البته برای به آبادی پول مهم نبود ، او به دنبال ارعاب مسئولین توسط شکایت و دادگاه بود تا بتواند همچنان در پرسپولیس بماند ، اما محتوای نامه مسئولین امنیتی و انتظامی را هوشیارتر کرد و به آنها فهماند که در جوار تپه نورالشهدا که یک مکان فرهنگی است ، وجود یک مکان غیر فرهنگی الزامی ندارد ، چه اینکه این مکان غیر مجاز ساخته شده و مدعی پر و پا قرصی بنام منابع طبیعی دارد که سالها درگیر این قضیه است .

لذا مسئولین همت کردندو در اواخر دولت دهم بالاخره توانستند حکمی را که خیلی ها نتوانستند اجرا کنند و با توجه به زمانبر شدن قضیه و مانورهایی که به آبادی در این مدت داده بود ، فکر می کردند انجام شدنی نیست ، این مکان تخریب شد و به دل طبیعت بازگشت و با توجه به این پیش زمینه و اهمیتی که محیط زیست و جنگل برای استان دارد و همواره برخی از مدعیان مدام از تاراج جنگل صحبت می کردند ، احساس می شد که خبر این تخریب در سطح گسترده انتشار یابد ، اما شاهد بودیم که در این چند روز که این مکان تخریب شد ، خبرگزاری ها نتوانستند این خبر را پوشش مناسب دهند که این کار اگر عامدانه باشد ، خیانت و کم لطفی به ارزشها و جنگل است و اگر سهوا باشد نشانه ضعف خبری خبرگزاری های استانی است .

انتظار می رفت خبرگزاری فارس که به نوعی دستور داشت تا موضوعات پارک موزه را با جدیت دنبال نماید در پوشش اخبار این چند روز همت گمارد ، اما هنوز هم که هنوزه حتی یک خبر از این موضوع درج نکرده است .

خبرگزاری مهر که خبر تصادق دو تا مگس را در هوا می زد ، در این موضوع چنان منفعل شد که همگان را شوکه کرد . برای خود ما هم قابل باور نبود که خبرگزاری مهر که در انتشار اخبار چالشی گوی سبقت را از سایر خبرگزاری ها ربوده ، در این موضوع حساس استانی کم فروغ باشد .

البته در این میان باید از خبرگزاری شبستان به خاطر درج اخبار این رویداد مهم تشکر کرد . از سایر خبرگزاری ها مانند ایسنا و ایرنا و ایلنا هم در این چند روز چیزی ندیدیم .

انتظار از خبرگزاری ها اینست همانطور که اخبار مجمع مشورتی شوراها و اخبار دیدارهای محسن رضایی در استان را پوشش می دادند، در این قضیه هم بتوانند رسالت خبری را انجام دهند و در این مسیر گزینشی عمل نکنند .

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه