مجتمع پرسپولیس کاملا غیر قانونی ساخته شده بود

زرین نامه: شهردار گرگان گفت : مجتمع پرسپولیس غیر قانونی و بدون مجوز و پروانه ساخته شد و در مورد استحکام آن هم دقت لازم صورت نگرفت و از وسایل بسیار ابتدایی در آن استفاده شده بود .

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما، ابراهیم کریمی شهردار گرگان در حاشیه تخریب مجتمع پرسپولیس در جوار هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ناهارخوران گرگان گفت: ساختمانی که امروز در اراضی النگدره اجرای رای کمیسیون ماده 100 شد ، ساختمانی بود که از سال 83 بدون دریافت پروانه و مقررات قانونی در این اراضی که منابع طبیعی مدعی آن بود ، ساخته شد . البته مالکین در آن زمان سند ارائه دادند ولی مجوز ساخت داده نشد ، بدلیل اینکه این محدوده جزو حریم شهر است و ساخت و ساز قانونی در این حریم مقررات خاص خودش را دارد .

کریمی اظهار داشت : در سال 83 استاندار ، فرماندار و شهردار وقت پگیر جدی توقف ساخت این مجتمع بودند که مالک بدون توجه به این تذکرات و پیگیری ها به کار خود ادامه داد که در یک مورد حتی مجتمع تا حدودی تخریب هم شد اما نهایتا مالک با شکایت خود توانست آنها را محکوم نماید .

وی افزود : تا اینکه در سال 85 کمیسیون ماده 100 شهرداری رای به تخریب این مجتمع داد . از سال 85 در گیر و دار مسائل قانونی و اعتراض به رای و همچنین شکایت به دیوان عدالت اداری و آرای مختلفی که دیوان در این مورد داد ، طی شد تا اینکه نهایتا دو ماه قبل رای قطعی صادر شد و لوایح تبادل پیدا کردند و مالک مجددا اعتراض کرد و دستور توقف داد .

کریمی گفت : 10 روز پیش در شعبه مربوطه در دیوان عدالت اداری شهرداری گرگان دفاع جانانه ای کرد و دیوان عدالت اداری با دفاع از رای صادره و مطمئن شدن از رای کمیسیون هم عرض که سومین کمیسیون ماده 100 می باشد و قانونی هم بوده ، رای به تخریب این مجتمع داد و ما هم با اخطار به این فرد ، در روز گذشته برق منزل را قطع کردیم و امروز هم با حضور مامورین انتظامی با توجه به اینکه مالک خودش می بایستی تخریب می کرد ولی این کار را انجام نداد ، تصمیم گرفتیم به قلع این بنا بپردازیم .

کریمی به سازندگان ساختمان های غیر مجاز در حریم شهر هشدار داد : تمام احکام صادره در کمیسیون ماده 100 قابل اجراست و ما با فرصت دادن به افراد ابتدا از آنان می خواهیم که خودشان این کار را بکنند ولی اگر اقدام نکردند ، قطعا شهرداری با همکاری مقام قضایی با جدیت اقدام به تخریب این ساخت و سازهای غیر مجاز می کند .

شهردار گرگان اذعان داشت : مجتمع پارادایز هم که در چند صد متری مجتمع پرسپولیس ساخته شده پروانه ساخت ندارد و حداقل در زمان بنده چنین پروانه ساختی به آنها داده نشده ، ولی به دلیل اینکه در حال حاضر منابع طبیعی مدعی آنجا نیست ، برنامه خاصی در منطقه مورد نظر نداریم .

کریمی در پایان از همکاری مسئولین استانی خصوصا دادستان مرکز استان ، نیروی انتظامی و پرسنل شهرداری تشکر و قدردانی کرد و افزود : در اجرای حکم ماده 100 همه ارگانها پای کارند و این همبستگی و همگرایی می تواند در استحکام گامهای بعدی بسیار موثر باشد .

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه