آغوش باز "نگین گمشده گلستان" برای پذیرایی از گردشگران نوروزی

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر علی آبادکتول با اشاره به فعالیت های نوروزی این ستاد در شهرستان گفت: علی آبادکتول با همه ی زیبایی های منحصر به فرد خود در حال میزبانی از گردشگران نوروزی است و از سایر هم وطنان نیز در این روزهای بهاری برای سفر به نگین گمشده گلستان دعوت می کند.

یاسر قندرهاری در گفتگوی اختصاصی با زرین نامه بیان کرد: علی آبادکتول با 3 منطقه نمونه گردشگری و منحصر به فرد دهنه محمدآبادکتول و 13 روستای هدف گردشگری، دهنه زرین گل و 7 روستای هدف گردشگری و آبشار کبودوال پذیرای علاقه مندان به طبیعت بکر و دل انگیز بهاری این شهرستان است.

وی با اشاره آماده سازی فعالیت های ستاد خدمات سفر این شهرستان به منظور میزبانی از مسافران نوروزی گفت: 18 مدرسه،3 سالن ورزشی، 9 مسجد بین راهی و 2 امام زاده برای رفاه مسافران و گردشگران علی آبادکتول تدارک دیده شده که در حال فعالیت در این ایام هستند.

قندهاری همچنین با اشاره به آماده سازی خانه های روستایی برای اسکان گردشگران افزود: 14 باب خانه نیز امسال در بافت سنتی محمدآبادکتول و فاضل آباد برای میزبانی آن دسته از گردشگران علاقه مند به بافت سنتی و روستایی، آماده شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری علی آبادکتول با اشاره به برپایی کمپ های نوروزی اظهار کرد: 3 کمپ اطلاع رسانی، امداد و نجات و 3 ایستگاه انتظامی برای ارائه خدمات، راهنمایی و حفظ امنیت مسافران نوروزی از روزهای گذشته درشهرهای علی آبادکتول و فاضل آباد و منطقه نمونه گردشگری کبودوال مستقر شده که تا پایان تعطیلات نوروزی فعال خواهند بود.

قندهاری در ادامه از طراحی 9 هزار جلد کتابچه و پوستر جاذبه های گردشگری، نقشه راهنما و معرفی صنایع دستی علی آبادکتول خبر داد و گفت: 3 هزار جلد کتابچه و 2 هزار پوستر از جاذبه های گردشگری، 2 هزار نقشه راهنمای شهرستان و 2 هزار سی دی شامل موسیقی مقامی و آموزش صنایع دستی آماده شده که به مسافران نوروزی این شهرستان اهداء می شود.

وی با اشاره به غذاهای سنتی و سوغات شاخص منطقه کتول تصریح کرد: 5 نوع از خوراکی های سنتی و شاخص این شهرستان شامل بابتو، خاکی، سلف خورش، آش ترشو، کندسو و همچنین لباس محلی و دوتار کتول به عنوان سوغات و صنایع دستی این شهرستان معرفی شده که در نمایشگاه های مستقر در کبودوال و فاضل آباد به گردشگران عرضه می شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری علی آبادکتول در پایان با اشاره به بازدید مستمر از تاسیسات گردشگری، رفاهی و تفرجگاه های شهرستان گفت: 11 کمیته در ستاد خدمات سفر شهرستان تشکیل شده و در ایام نوروز به صورت آماده باش در حال فعالیت هستند تا بتوانند با ارائه خدمات مطلوب خاطره ای خوش و دل انگیز برای گردشگران بسازند.

انتهای پیام/ ت

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه