31 تماس تلفنی با سامانه 1590 گرفته شد/عمده شکایات مردمی در نحوه ارائه خدمات

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی گلستان در خصوص تماس‎های تلفنی با سامانه 1590 «سامانه پاسخگویی به شکایات مردمی برنامه تحول نظام سلامت» گفت: از ابتدای اسفند 93 تاکنون 31 تماس تلفنی با این سامانه ثبت شده است.

به گزارش زرین نامه؛ علیرضا صفایی پیش از ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: در این مدت 31 تماس با سامانه 1590 گرفته شد که 26 مورد آن در ساعات اولیه پیگیری و رفع شد و پنج مورد از شکایات منجر به تشکیل پرونده شده است.

وی عمده شکایات مردمی با سامانه 1590 را در زمینه نحوه ارائه خدمات دانست و تصریح کرد: در راستای نظارت بر عملکرد استان در بخش بهداشت و سلامت؛ سامانه‎های 1490 «پاسخگویی به شکایات مردمی در زمینه بهداشت، غذا و دارو»، سامانه 1590 «پاسخگویی به شکایات مردمی برنامه تحول سلامت» و سامانه 1690 «ستاد رسیدگی به قصورات پزشکی» ‎فعال است.

تسریع خدمات‎رسانی به مردم آسیب‌دیده در اولویت است

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی گلستان افزود: از ابتدای اسفند سال گذشته تاکنون 24 مورد شکایت در سامانه 1490 ثبت شد که 80 درصد آن مورد رسیدگی قرار گرفت و مابقی شکایات نیز در حال پیگیری است.

صفایی با بیان اینکه فعالیت مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی، موازی‎کاری با فعالیت‎های جمعیت هلال‎احمر نیست، خاطرنشان کرد: فوریت‎های پزشکی و اقدامات درمانی جزو اولویت های ما است و فعالیت جمعیت هلال‎احمر به عنوان نقطه قوت نظام و نقطه فرصت برای خودمان است تا خدمات‎رسانی به مردم آسیب دیده تسهیل و تسریع یابد.

14 نمونه مواد غذایی مشکوک به آزمایشگاه گزارش شد

وی در خصوص وضعیت نظارت در حوزه دارو و غذا در استان گلستان اظهار کرد: 50 مورد سرکشی از داروخانه‎های استان صورت گرفت، یکسری بیماران سرطانی و بدحال داشتیم که 45 مورد به اورژانس مراجعه و دارو دریافت کردند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎های پزشکی گلستان در پایان با بیان اینکه 14 مورد نمونه مواد غذایی مشکوک به آزمایشگاه گزارش شده است، عنوان داشت: از این تعداد پنج مورد قابل مصرف و دو مورد غیرقابل مصرف تشخیص داده شده است.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه