کاهش 20 درصدی جرائم خرد و سرقت در گلستان طی نوروز

جانشین فرماندهی انتظامی گلستان از کاهش 20 درصدی وقوع جرائم خرد و سرقت ازمسافران در ایام نوروز 94 درسایه همکاری مردم و انجام درست وظایف از سوی نیروی انتظامی این استان گردشگر پذیر خبر داد.

به گزارش زرین نامه؛ سرهنگ علی اکبر جاویدان اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرائم خرد به ویژه سرقت از مسافران همواره از دغدغه‌های اصلی مسوولان کشور و نیروی انتظامی می باشد.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از وقوع این نوع جرائم ناجا برنامه ریزی‌های گسترده ای و نیز طرح‌های زیادی در ایام مختلف سال انجام می دهد، تصریح کرد: در تعطیلات نوروز امسال، نیروی انتظامی گلستان مبادرت به استقرار 53 ایستگاه پلیس و راهور در تفرجگاه‌ها و مناطق گردشگری استان کرده است .

سرهنگ جاویدان ادامه داد: در سایه این اقدامات انتظامی، آگاهی بخشی‌های پلیسی به مردم و پوشش کامل نقاط آلوده و نیز همکاری و تعامل خوب مردم در رعایت مسائل امنیتی، با کاهش 20 درصدی وقوع جرائم خرد و سرقت از مسافران در 11 روز گذشته از تعطیلات نوروزی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بودیم.

وی تصریح کرد: در این مدت در بحث سوانح رانندگی شاهد کاهش 26 درصدی، در تعداد مجروحین حوادث رانندگی کاهش 21 درصدی و در بحث تعداد کشته شدگان تصادفات رانندگی نیز کاهش 42 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

جانشین فرماندهی انتظامی گلستان همچنین از همکاری 752 پلیس افتخاری با مجموعه انتظامی استان درطرح نوروزی 94 خبر داد و گفت: این نیروها که 70 درصد مرد و 30 درصد خانم و بیشتر دانشجو هستند و آموزش های لازم را نیز فرا گرفته اند، از سرمایه‌های ناجا بوده و توانسته اند دراین مدت و درکنار نیروهای متخصص ناجا، به نحو احسن وظایف محوله را انجام دهند.

سرهنگ جاویدان، اجرای طرح نوروزی پلیس را از بزرگترین و وسیع ترین رزمایش‌های ناجا در کشور دانست و افزود: دراین طرح ناجا با همکاری برخی دستگاه های خدمات رسان درجهت تحقق راهبرد اصلی ناجا و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و مردم تلاش می کند.

وی، حوزه انضباط بخشی ترافیکی و کاهش تلفات جاده ای و نیز پیشگیری از وقوع جرائم و برقراری نظم و امنیت را از محورهای اصلی در طرح نوروزی ناجا برشمرد و گفت: ناجا با رصد شرایط موجود و با استفاده از تجریبات گذشته، تمام امکانات سخت و نرم افزاری خود را برای تحقق این راهبرد بسیج نموده است.

سرهنگ جاویدان همچنین از 12 هزارو 537 تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیس 110 در 11 روز گذشته خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد تماس، 6 هزارو 644 مورد منجر به ماموریت و حضور پلیس در صحنه شده است.

استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد، این استان گردشگر پذیر هم اینک میزبان مسافران بسیاری از نقاط مختلف کشور است./ ایسنا

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه