۶۰۰ تن بذر اصلاح شده پنبه بین کشاورزان گلستان توزیع شد‌

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: تاکنون ۶۰۰ تن بذر اصلاح شده پنبه بین کشاورزان استان گلستان توزیع شده است.

به گزارش زرین نامه؛ علی موسی‌خانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار داشت: با هدف حمایت از توسعه کشت پنبه در استان گلستان با توجه به کمبود منابع آبی در استان گلستان، تاکنون 600 تن بذر اصلاح شده پنبه از ارقام گلستان و ساحل بین کشاورزان توزیع شده است.

وی افزود: این ارقام برای کشت بهاره مناسب است و کشاورزان برای کشت تابستانه از بذر گلستان که از ارقام زودرس است، استفاده کنند.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان تصریح کرد: توزیع بذر پنبه همچنان ادامه دارد و برای هر کیلو بذر به کشاورزان گلستانی 800 تومان یارانه تعلق می‌گیرد.

موسی‌خانی افزود: کشاورزان باید برای دریافت یارانه مورد نیاز حواله خود را از مراکز خدمات کشاورزی دریافت کرده و به مراکز مجاز توزیع بذر مراجعه کنند.

وی با اشاره به آغاز عقد قرارداد کشت با کشاورزان از 15 فروردین ماه اظهار داشت: امسال پیش بینی می‌شود 15 هزار هکتار کشت پنبه در اراضی استان گلستان انجام شود و برنامه ابلاغی به هر شهرستان ازسال شده است.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان گفت: با هدف حمایت از کشاورزان قیمت تضمینی خرید هر کیلو وش پنبه از کشاورزان گلستان 2 هزار و 550 تومان اعلام شده است.

موسی‌خانی افزود: سطح زیرکشت پنبه در سال زراعی گذشته بیش از 12 هزار هکتار بوده که باید تا پایان برنامه ششم توسعه و براساس سند الگوی کشت به 70 هزار هکتار افزایش پیدا کند.

وی گفت: سال گذشته از 12 هزار و 700 هکتار از سطح زیر کشت این محصول بیش از 25 هزار تن وش پنبه تولید شد./تسنیم

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه